Digitalization in customs services: international experience
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
457 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 02:54
SM ISO690:2012
GUTIUM, Mircea. Digitalizarea serviciilor vamale: experiență internațională. In: Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători, 1-3 iulie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial, INCE, 2021, pp. 75-82. ISBN 978-9975-3486-4-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători 2021
Conferința "Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători"
Chişinău, Moldova, 1-3 iulie 2021

Digitalization in customs services: international experience

Digitalizarea serviciilor vamale: experiență internațională

JEL: K20, M15

Pag. 75-82

Gutium Mircea
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2022


Rezumat

In the age of digitalization, the way of launching and conducting business is changing. Digital technologies have a direct impact on the activity of taxpayers and the process of collecting direct and indirect taxes (VAT, customs duty, excise duties, etc.). The degree of digitization is increasing year by year, and digital technologies are being implemented in various economic fields, including customs. This study analyzes the organization of cross-border e-commerce, identifies the problems that arise in the provision of customs services. The object of research is the international experience of solving pressing customs problems by implementing digital technologies. Based on the results obtained, the main directions of digitization of customs processes in the context of improving the customs system were identified.

În era digitalizării se modifică modul de lansare și desfășurare a afacerilor. Tehnologiile digitale au un impact direct asupra activității contribuabililor și a procesului de colectare a impozitelor directe și indirecte (TVA, taxa vamală, accize, etc.). Gradul de digitalizare crește din an în an, iar tehnologiile digitale sunt implementate în diverse domenii economice, inclusiv și în domeniul vamal. În studiul dat este analizată organizarea comerțului electronic transfrontalier, sunt identificate problemele care apar în acordarea serviciilor vamale. Obiectul de cercetare este experiența internațională de soluționare a problemelor stringente din domeniul vamal prin implementarea tehnologiilor digitale. În baza rezultatelor obținute au fost identificate principalele direcții de digitalizare a proceselor vamale în contextul perfecționării sistemului vamal.

Cuvinte-cheie
state customs services, customs brokerage services, digitization of customs processes, electronic declaration,

servicii vamale de stat, servicii de brokeri vamali, digitalizarea proceselor vamale, declarație electronică