Articolul precedent |
Articolul urmator |
471 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-12 14:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811.135.1 (48) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464) |
SM ISO690:2012 GĂLUŞCĂ, Lilia. Aspecte ale formării/dezvoltării competenței lingvistice în limba română ca limbă nematernă la elevii alolingvi . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 125-130. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:811.135.1 | ||||||
Pag. 125-130 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The aim of this paper is to discuss how allolingvi students can improve their language skills. Linguistic competence is established in secondary and high school cycles after it is created in primary school. According to the literature, linguistic competence is comprised of five components: phonological, spelling, orthoepic, lexical, and grammatical competence. In this article you will find didactic suggestions for training/development of these aspects, components of language proficiency. |
||||||
Cuvinte-cheie language proficiency, phonological competence, spelling proficiency, orthoepic competence, lexical competence, grammatical competence, level of linguistic competence, evaluation |
||||||
|