Strategii de asigurare a securității psihologice la studenții pedagogi în procesul stagiului de practică profesională
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
325 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 17:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.88-057.875 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2640)
SM ISO690:2012
RAILEANU, Olga. Strategii de asigurare a securității psihologice la studenții pedagogi în procesul stagiului de practică profesională. In: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 46-64. ISBN 978-9975-46-567-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale 2021
Conferința "Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Strategii de asigurare a securității psihologice la studenții pedagogi în procesul stagiului de practică profesională

CZU: 378.147.88-057.875

Pag. 46-64

Raileanu Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 aprilie 2022


Rezumat

În ultimii ani, tot mai insistent se caută noi modalități de abordare și de dezvoltare a sistemului de formare inițială a cadrelor didactice. Un imperativ conceptual specific este considerat activitatea de instruire și de realizare a stagiilor de practică profesională a studenților, care corespunde perfect necesităţilor de dezvoltare și autorealizare a individului în noile condiţii socio-culturale. În formarea profesională la specialitate un loc aparte îl dețin stagiile de practică profesională, care trebuie să întregească sistemul de formare a competențelor indicate în standardul de specialitate, mai ales a celor la nivel de aplicare și integrare. Importanţa practicii profesionale derivă şi din faptul că este singura formă prin care se formează aptitudinea (competenţa) pedagogică şi se pun bazele unui stil didactic personal. Cuvinte-cheie: securitate psihologică, stagiu de practică, practică profesională, rezistență la educație, mediu școlar∕academic, studenți pedagogi.

In recent years, new ways of approaching and developing the system of initial teacher training are increasingly being sought. A specific conceptual imperative is considered the activity of training and conducting internships for students, which perfectly corresponds to the needs of development and self-realization of the individual in the new socio-cultural conditions. In the vocational training in the specialty, a special place is held by the internships, which must complete the training system of the competencies indicated in the specialized standard, especially those at the level of application and integration. The importance of professional practice also derives from the fact that it is the only form through which the pedagogical aptitude (competence) is formed and the foundations of a personal didactic style are laid.

Cuvinte-cheie
securitate psihologică, stagiu de practică, practică profesională, rezistență la educație, mediu școlar∕academic, studenți pedagogi,

psychological security, internship, professional practice, resistance to education, school ∕ academic environment, pedagogical students