Articolul precedent |
Articolul urmator |
330 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 17:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13/.14 (3) |
Educație (14647) |
SM ISO690:2012 IONESCU, Mariana. Gândirea științifică a cadrului didactic în contextual educației permanente. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 65-67. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p65-67 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021 | ||||||
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice" Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p65-67 | ||||||
CZU: 371.13/.14 | ||||||
Pag. 65-67 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Învăţarea pe tot parcursul vieţii este procesul comun de dezvoltare pentru consolidarea societăţii şi cunoaşterii ce presupune învăţarea unor competenţe cheie care să stimuleze elaborarea unor strategii de dezvoltare a asistenţei psihologice şi găsirea unor soluţii efective şi originale în viaţa personală, profesională şi socială. Devenind o prioritate a sistemului de învăţământ la nivel global şi o prioritate europeană, procesul de învăţare pe tot parcursul vieţii este abordat nu doar ca o mişcare a personalităţii de la învăţământul general/universitar/ postuniversitar, ci unul armonios de actualizare continuă a personalităţii. Învăţarea pe tot parcursul vieţii, fiind o componentă vitală a politicilor educaţionale europene, urmăreşte stimularea competitivităţii, inserţiei sociale, cetăţeniei active, orientării profesionale şi a dezvoltării personale a tuturor persoanelor, inclusiv şi a celor cu dizabilităţi. Cadrele didactice reprezintă grupul social cel mai activ al învăţării pe tot parcursul vieţii, dezvoltării profesionale, prin urmare, pentru a progresa în mod consecvent şi semnificativ, de-a lungul acestei spirale, ei trebuie să apeleze la acea instanţă – una dintre cele specific umane care guvernează mişcarea ascendentă – conştiinţa morală prin creativitate şi proactivism. |
||||||
Cuvinte-cheie educației permanentă, autoperfecţionare, strategii de învăţare, lifelong learning, self-improvement, learning strategies |
||||||
|