Articolul precedent |
Articolul urmator |
456 40 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-13 22:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.613.43:37.062 (1) |
Psihologie socială (993) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (119) |
SM ISO690:2012 MATRAN, Tatiana, VÎRLAN, Maria. Prevenirea violenței școlare - condiție pentru securitatea psihologică a copiilor. In: Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii , 29 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 234-241. ISBN 978-9975-46-564-9.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii 2021 | ||||||
Conferința "Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii " Chişinău, Moldova, 29 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.613.43:37.062 | ||||||
Pag. 234-241 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prevenirea violenței școlare, pleacă de la faptul că școala reprezintă un post de observație privilegiat al dezvoltării intelectuale și afective a copilului. Capacitatea de a fi încrezător, a gândi pozitiv și a manifesta flexibilitate în comunicare, contribuie la prevenirea situațiilor de conflict și soluționarea lor non-violentă în cele mai diverse contexte de viață. Deprinderile de luare a deciziilor, de autoapărare și solicitare a ajutorului permit evitarea sau minimalizarea consecințelor violenței și oferă securitate psihologică copilului în mediul școlar, familial și social. |
||||||
Cuvinte-cheie violență școlară, agresivitate, prevenire, securitate psihologică, school violence, aggressivity, preventions, psychological security |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Matran, T.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Vîrlan, M.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Prevenirea violenței școlare - condiție pentru securitatea psihologică a copiilor</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-564-9.</relatedIdentifier> <subjects> <subject>violență școlară</subject> <subject>agresivitate</subject> <subject>prevenire</subject> <subject>securitate psihologică</subject> <subject>school violence</subject> <subject>aggressivity</subject> <subject>preventions</subject> <subject>psychological security</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>316.613.43:37.062</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Prevenirea violenței școlare, pleacă de la faptul că școala reprezintă un post de observație privilegiat al dezvoltării intelectuale și afective a copilului. Capacitatea de a fi încrezător, a gândi pozitiv și a manifesta flexibilitate în comunicare, contribuie la prevenirea situațiilor de conflict și soluționarea lor non-violentă în cele mai diverse contexte de viață. Deprinderile de luare a deciziilor, de autoapărare și solicitare a ajutorului permit evitarea sau minimalizarea consecințelor violenței și oferă securitate psihologică copilului în mediul școlar, familial și social.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The prevention of school violence starts from the fact that the school is a privileged observation post of the child's intellectual and emotional development. The ability to be confident, to think positively and to show flexibility in communication, contributes to the prevention of conflict situations and their non-violent resolution in the most different contexts of life. Decision-making, self-defense and help skills help to avoid or minimize the consequences of violence and provide psychological security for the child in the school, family and social environment.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>