Demersuri experimentale pentru identificarea dinamicii dezvoltării competenței de comunicare digitală prin tehnologii CLOUD
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
410 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 09:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.042.2:316.77+004 (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (801)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233)
SM ISO690:2012
POPOVICI, Ilona. Demersuri experimentale pentru identificarea dinamicii dezvoltării competenței de comunicare digitală prin tehnologii CLOUD. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 1(27), pp. 128-141. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.128-141
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(27) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Demersuri experimentale pentru identificarea dinamicii dezvoltării competenței de comunicare digitală prin tehnologii CLOUD

Experimental approaches to identify the dynamics of the development of digital communication competence through Cloud technologies

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.128-141
CZU: 37.042.2:316.77+004

Pag. 128-141

Popovici Ilona
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2022


Rezumat

Procesul de digitalizare a educației, automatizării majorității industriilor și domeniilor profesionale, transferării comunicării interpersonale și profesionale în mediul online este inevitabil. Pentru facilitarea și eficientizarea acestui proces este necesară dezvoltarea la elevi/studenți atât a competenței digitale, cât și a competenței de comunicare digitală. Articolul dat prezintă impactul valorificării tehnologiilor digitale, în special a tehnologiilor cloud, asupra dezvoltării competenței de comunicare digitală la studenți. Concluziile formulate sunt susținute de un experiment pedagogic realizat asupra unui eșantion de 266 studenți de la 4 univeristăți din Republica Moldova. Ca urmare a experimentului pedagogic realizat, s-a constatat că utilizarea tehologiilor digitale, în special a tehnologiilor cloud, în procesul de dezvoltare a competenței de comunicare digitală la studenți sporește nivelul ei de deținere.

The process of digitizing education, automating most industries and professional fields, transferring interpersonal and professional communication to the online environment is inevitable. To facilitate and streamlining this process, it is necessary to develop both - digital competence and digital communication competence in students. This article presents the impact of the use of digital technologies, especially cloud technologies, on the development of digital communication competence in students. The formulated conclusions are supported by a pedagogical experiment conducted on a sample of 266 students from 4 universities in the Republic of Moldova. As a result of the pedagogical experiment, it was found that the use of digital technologies, especially cloud technologies, in the process of developing digital communication competence in students increases its level of ownership.

Cuvinte-cheie
tehnologii digitale, tehnologii cloud, competenţă, comunicare, competență de comunicare digitală,

digital technologies, cloud technologies, competence, communication, digital communication competence