Relaționarea și comunicarea pedagogică în învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
464 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 20:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:371.12+373.3 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (806)
Educație (14782)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
SM ISO690:2012
VINNICENCO, Elena. Relaționarea și comunicarea pedagogică în învățământul primar. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Învățământul preșcolar. Învățământul primar, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 4, pp. 262-268. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Relaționarea și comunicarea pedagogică în învățământul primar

CZU: 316.77:371.12+373.3

Pag. 262-268

Vinnicenco Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2022


Rezumat

Educația se desfășoară în contextul relației pedagogice - o relație asimetrică de influență a educatorului asupra educatului. În procesul comunicării pedagogice se descriu diverse modalități de interacțiune a pedagogului și colectivului de elevi, conținutul căreia o constituie schimbul de informații, exercitarea influenței educative și organizarea înțelegerii reciproce, pedagogul fiind inițiatorul și moderatorul acestui proces.

Education takes place in the context of the pedagogical relationship - an asymmetrical relationship of influence of the educator on the educated. In the process of pedagogical communication, various ways of interaction of the pedagogue and the group of students are described, the content of which is the exchange of information, the exercise of instructive-educational influence and the organization of mutual understanding, the pedagogue being the initiator and moderator of this process.

Cuvinte-cheie
comunicare pedagogică, relaționare interumană, stil comunicațional, blocaje de comunicare,

pedagogical communication, interpersonal relationships, communication style, communication blockages