Dezvoltarea unor competențe profesionale și transversale pentru studenții de la fizică, prin intermediul proiectelor de voluntariat
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
452 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-09 21:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.314.6:53+355.216 (1)
Educație (14782)
Fizică (1743)
Recrutarea efectivelor. Rechiziția resurselor, rezervelor. Potențial militar. Recrutări (70)
SM ISO690:2012
UDRISTIOIU, Mihaela Tinca, SĂRARU, Silviu-Constantin, PETRIŞOR, Iulian. Dezvoltarea unor competențe profesionale și transversale pentru studenții de la fizică, prin intermediul proiectelor de voluntariat. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă: . Chimie, Ed. 9, 19-20 martie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția 9, Vol.2, pp. 260-266. ISBN 978-9975-76-391-2 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Ediția 9, Vol.2, 2022
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
9, Chişinău, Moldova, 19-20 martie 2022

Dezvoltarea unor competențe profesionale și transversale pentru studenții de la fizică, prin intermediul proiectelor de voluntariat

Development of some professional and transversal skills of the physics students within volunteer projects

CZU: 371.314.6:53+355.216

Pag. 260-266

Udristioiu Mihaela Tinca, Săraru Silviu-Constantin, Petrişor Iulian
 
Universitatea din Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 29 martie 2022


Rezumat

Scopul acestui articol este de sublinia importanța implicării studenților de la Fizică în organizarea și desfășurarea unor proiecte de voluntariat care contribuie la dezvoltarea unor competențe profesionale și transversale pe care educația formală nu le poate oferi. Din perspectiva angajatorilor, sunt extrem de apreciate la absolvenți competențe precum lucrul în echipă, comunicarea la orice nivel și în toate mediile, gândirea critică, managementul de proiect, educația pentru mediu, spiritul antreprenorial, învățarea continuă și îmbrățișarea inovației și tehnologiei ca stil de viață. Din perspectiva comunității, se așteaptă de la absolvenți o gândire în beneficiul comunității, în favoarea celei la nivel individual, o adaptabilitate la nivelul provocărilor tehnologice actuale și al crizelor generate de un mediu într-o continuă schimbare. Vor fi prezentate perspective, implicații și avantaje ale dezvoltării unei rețele regionale de senzori în cadrul unor proiecte de voluntariat, focusate pe monitorizarea calității aerului. De asemenea, va fi realizată o scurtă descriere a activităților organizate în cadrul unor proiecte care aduc valoare adaugată educației formale.

The aim of this paper is to highlight the importance of involving Physics students in the organization and development of volunteer projects that contribute to the development of some professional and transversal skills that formal education cannot provide. From the employers’ perspective, are highly valued at graduates’ skills as team work, communication at all levels and in all environments, critical thinking, project management, environmental education, entrepreneurship, lifelong learning and embracing innovation and technology as a life style. From the community’s point of view, it is expected for graduates to think rather for the benefit of the community than from individual perspective, adaptability to the current technological challenges and crises generated by an environment in a continuous changing. Also, a short description of the activities organized in the framework of some projects that bring added-value to the formal education will be made.

Cuvinte-cheie
voluntariat, competențe profesionale și transversale, Reţea de senzori, monitorizarea calității aerului,

volunteering, professional and transversal skills, sensors network, air quality monitoring