Predarea în parteneriat în clasa incluzivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
577 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 06:36
SM ISO690:2012
ŞOVA, Tatiana, RUSOV, Veronica. Predarea în parteneriat în clasa incluzivă. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 3 decembrie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 6, pp. 7-19. ISBN 978-9975-161-01-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 6, 2021
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 3 decembrie 2021

Predarea în parteneriat în clasa incluzivă


Pag. 7-19

Şova Tatiana, Rusov Veronica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2022


Rezumat

The article presents a quantitative research study that revealed the specificity of collaboration between teachers and support teachers in meeting the special educational needs of students in the context of inclusive education. The contribution of the paper is to expand the understanding of ways of collaboration for inclusive practices between teachers and support teachers in the Republic of Moldova. The results obtained illustrate the perspectives and factors that contribute to the development of partnership teaching practices in the inclusive classroom.

Cuvinte-cheie
co-teaching, inclusive class