Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
527 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-09 16:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091 (75) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2098) |
SM ISO690:2012 CABAC, Valeriu, CERNEI, Andriana. Problematica formării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice.. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 90-94. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.11 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.11 | ||||||
CZU: 373.091 | ||||||
Pag. 90-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Realizarea cercetării conceptului de competenţă, de la primele atestări ale acestuia, delimitânduse cele trei generaţii de definiţii propuse anterior de cercetători, este expusă în conţinutul articolului de faţă. Se subliniază dualitatea conceptului cu care se va lucra în contextul formării și dezvoltării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice. În ultimele decenii, în care se atestă tentative tot mai dese de a folosi metoda experimentului în știinţele umanistice, sunt identificate diferenţele de bază dintre realizarea experimentelor în știinţele reale și realizarea experimentelor în știinţele umanistice, fiind detaliată esenţa metodei experimentului. În partea a treia a lucrării este realizată o trecere în revistă a competenţei de realizare a experimentelor prin prisma documentelor de politici educaţionale și detalierea activităţilor realizate de elevi, pentru formarea și dezvoltarea acestei competenţe. |
||||||
Cuvinte-cheie informatica școlară, curriculum, module la alegere, competențe, abordarea prin competenţe a procesului de instruire, competenţe-cheie, competenţa de realizare a experimentelor în știinţele umanistice, computer science, curriculum, modules of your choice, competencies, competency-based approach to the training process, key competencies, competence of experiments in the humanities |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.52387/1811-5470.2021.4.11</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Cabac, V.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Cernei, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Problematica formării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice.</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>informatica școlară</subject> <subject>curriculum</subject> <subject>module la alegere</subject> <subject>competențe</subject> <subject>abordarea prin competenţe a procesului de instruire</subject> <subject>competenţe-cheie</subject> <subject>competenţa de realizare a experimentelor în știinţele umanistice</subject> <subject>computer science</subject> <subject>curriculum</subject> <subject>modules of your choice</subject> <subject>competencies</subject> <subject>competency-based approach to the training process</subject> <subject>key competencies</subject> <subject>competence of experiments in the humanities</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>373.091</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-12-29</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Realizarea cercetării conceptului de competenţă, de la primele atestări ale acestuia, delimitânduse cele trei generaţii de definiţii propuse anterior de cercetători, este expusă în conţinutul articolului de faţă. Se subliniază dualitatea conceptului cu care se va lucra în contextul formării și dezvoltării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice. În ultimele decenii, în care se atestă tentative tot mai dese de a folosi metoda experimentului în știinţele umanistice, sunt identificate diferenţele de bază dintre realizarea experimentelor în știinţele reale și realizarea experimentelor în știinţele umanistice, fiind detaliată esenţa metodei experimentului. În partea a treia a lucrării este realizată o trecere în revistă a competenţei de realizare a experimentelor prin prisma documentelor de politici educaţionale și detalierea activităţilor realizate de elevi, pentru formarea și dezvoltarea acestei competenţe.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>This article investigates the concept of competence, from its first attestations, delimiting the three generations of definitions previously proposed by researchers. The duality of the concept that will be worked on in the context of the formation and development of the competence to carry out experiments in the humanities is underlined. In the context of the last decades, in which there are more and more frequent attempts to use the humanities experiment method, the basic differences between the real science experiments and the humanities experiments are identified, detailing the essence of the experiment method. In the third part of the paper, a review of the competence of conducting experiments is made through the prism of educational policy documents and detailing the activities performed by students for the formation and development of this competence.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>