Dezvoltarea inteligenței emoționale – factor de eficientizare a procesului instructiv-educativ la nivel de instituție școlară
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
669 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 14:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942-057.17 (1)
Psihologie (3483)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Victoria, DOAGĂ, Nadejda. Dezvoltarea inteligenței emoționale – factor de eficientizare a procesului instructiv-educativ la nivel de instituție școlară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 4(26), pp. 54-63. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v26i4.54-6
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(26) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Dezvoltarea inteligenței emoționale – factor de eficientizare a procesului instructiv-educativ la nivel de instituție școlară

The development of emotional intelligence as a factor in improving the effectiveness of the educational process at the school level

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v26i4.54-6
CZU: 159.942-057.17

Pag. 54-63

Cojocaru Victoria1, Doagă Nadejda2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic "Antioh Cantemir", Chișinau
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

Societatea modernă se confruntă cu diverse probleme provocate de criza economică și moralspirituală, lipsa abilităților sociale și emoționale ce se reflectă inevitabil în mediul școlar. În acest context inteligența emoțională devine o prioritate incontestabilă în asigurarea succesului instituției școlare. În articol se conține un studiu diagnostic al nivelului de IE a cadrelor didactice. În baza rezultatelor se propune un program de soluționare a problemei prin diverse activități în scopul dezvoltării IE ce va influența benefic cultura organizațională și performanțele elevilor.

Modern society faces various problems caused by the economic and moral-spiritual crises, the lack of social and emotional abilities which inevitably reflect the school environment. In this context, emotional intelligence becomes an indisputable priority in ensuring the success of a school institution. The article contains a diagnostic study of the teachers’ EI level. Based on the results, a program proposes to solve the problem through various activities for the EI development that will have a beneficial effect on the organizational culture and students’ performance.

Cuvinte-cheie
manager, Inteligenţa emoţională, instituție școlară, training, comunicare, empatie, performanţă,

manager, emotional intelligence, school institution, training, communication, empathy, performance