Practical Uses of Corpus Tools in the Psychology Classroom
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
326 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.111(072):159.9 (2)
Limba engleză (699)
Psihologie (3511)
SM ISO690:2012
COȘULEAN, Liliana. Practical Uses of Corpus Tools in the Psychology Classroom. In: Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară, 2017, nr. 2, pp. 97-106. ISSN 1857-4149. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5153452
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară
Numărul 2 / 2017 / ISSN 1857-4149

Practical Uses of Corpus Tools in the Psychology Classroom

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5153452
CZU: 811.111(072):159.9

Pag. 97-106

Coșulean Liliana
 
"Alecu Russo" State University of Balti
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2022


Rezumat

In the present article I would like to introduce both teachers and avid learners of English into the wonderful world of Corpus Linguistics as a useful yet relatively novel tool of linguistic research and a resourceful method in ESAP teaching. Technology is introduced into the classroom by means of corpus tools. The setting is academic. The partakers are a group of psychology students with A2 to B1 knowledge of English in their first course of studies. Above all, the purpose of such undertaking was to introduce Data-Driven Learning into the academic classroom in order to enhance learner autonomy, incite curiosity in learners and to switch from prescriptive views of language to descriptive views, all these becoming possible due to well-balanced learner corpora of millions of authentic English texts across various registers of language.

Articolul dat este o încercare de a prezenta atât profesorilor, cât și celor care învață limba engleză, lumea minunată a Corpusului Lingvistic, ca instrument util, deşi relativ nou, de cercetare lingvistică, dar şi o metodă plină de resurse în predarea limbii engleze în scopuri academice. Tehnologia este introdusă, la oră, prin intermediul instrumentelor de corpus. Cadrul este academic. Participanții sunt un grup de studenți la psihologie cu cunoștințe de limba engleză, nivel A2-B1, în primul an de studii. Mai presus de toate, scopul unei astfel de lucrări a fost de a introduce învățarea bazată pe date în sala de clasă pentru a spori autonomia elevilor, a incita curiozitatea, dar și pentru a realiza o trecere de la abordarea prescriptivă a limbajului la cea descriptivă, toate acestea devenind posibile datorită corpusurilor balansate de milioane de texte autentice în limba engleză, raportate la diverse registre ale limbii.

Cuvinte-cheie
Corpus software, data-driven learning, learner autonomy, concordances, Query, lemma, cross-register analysis, frequency list, natural language processing,

Corpus softuri, învățare bazată pe date, autonomia elevului, concordanțe, lemă, analiza registrelor, listă de frecvențe, procesarea limbajelor naturale