Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
367 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-15 15:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.4:[070+654.1](478)"XX" (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1702) |
Ziare. Presă. Jurnalism (561) |
Telecomunicații și telecomandă (organizare, funcționare) (126) |
SM ISO690:2012 BOHANŢOV, Alexandru. Fenomenul identitar în cultura mediatică din anii ’60 ai secolului douăzeci. In: Arta , 2021, nr. 2(AAV), pp. 100-105. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.15 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2021 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.15 | ||||||
CZU: 791.4:[070+654.1](478)"XX" | ||||||
Pag. 100-105 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Deceniul 7 al secolului XX din perioada regimului comunist este semnificativ din mai multe puncte de vedere. În primul rând, prin scurta „liberalizare” a vieții politice, sociale și culturale din fosta țară a sovietelor, care a urmat după înghețul stalinist de tristă pomină. Însă constrângerile ideologice în domeniul culturii și mass-media n-au dispărut cu totul. Iar o caracteristică fundamentală a paradigmei de cercetare Studiile culturale britanice glosează că nicio practică cultural-artistică ori produs cultural nu pot fi înțelese în afara contextului, de aceea studiul dimensiunilor identitare ale culturii media din perioada respectivă necesită o grilă de analiză complexă. Starea de fapt a culturii în general, dar și a comunicării mediatice în special, poate fi înțeleasă în toată plenitudinea numai dacă se purcede la o deconstrucție a mecanismelor de transfigurare propagandistică a „realității socialiste” și a discursului cultural ori mediatic din societatea acelor timpuri. |
||||||
Cuvinte-cheie fenomenul identitar, cultura media, arte audiovizuale, mediologie, media clasice și noile media, cuvânt și imagine, literaturocrație, identity phenomenon, media culture, audiovisual arts, media studies, classical and new media, word and image, literature-cracy |
||||||
|