Articolul precedent |
Articolul urmator |
460 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-01 11:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01+376.015.3 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4054) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (653) |
SM ISO690:2012 TURCHAK, Svetlana. Contribution of universal competencies of teachers to the transversal competences of schoolchildren, in the conditions of inclusive education. In: Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere, 29 octombrie 2021, Iași, România. Iași, România: Performantica, 2021, Vol.39, pp. 28-33. ISBN 978-606-685-744-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere Vol.39, 2021 |
||||||
Conferința "Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere" Iași, România, Romania, 29 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01+376.015.3 | ||||||
Pag. 28-33 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article presents the concept of the development of universal pedagogical competencies as a condition for formation of transversal competencies of a school graduate. The content of universal pedagogical competencies is considered in the context of inclusive education. The universal pedagogical competencies of inclusive education are represented by general methodological, communicative, and informational professional skills. |
||||||
Cuvinte-cheie transversal competencies, universal pedagogical competencies, inclusive education |
||||||
|