Caracteristicile procesului de formare a competenței matematice la viitorii învățători ai claselor primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
485 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 09:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.851 (77)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
HAJDEU, Mihaela, BORDAN, Valeriu. Caracteristicile procesului de formare a competenței matematice la viitorii învățători ai claselor primare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 59-63. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Caracteristicile procesului de formare a competenței matematice la viitorii învățători ai claselor primare

CZU: 372.851

Pag. 59-63

Hajdeu Mihaela, Bordan Valeriu
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Competența matematică este un concept destul de abordat atât la nivel național prin prisma evaluărilor naționale cât și la nivel internațional prin evaluările TIMSS, PISA, etc. În acest context un rol important îl constituie nivelul de pregătire al cadrelor didactice în domeniul matematicii, în special al învățătorilor din învățământul primare, care pun baza procesului instructiv-educativ. Astfel, acest articol scoate în evidență caracteristicile procesului de formare a competenței matematice la viitorii învățători ai claselor primare, care urmează să predea această disciplină academică în învățământul primar.

Mathematical competence is a concept quite approached both at the national level in terms of national assessments and at the international level through TIMSS, PISA, etc. assessments. In this context, an important role is played by the level of training of teachers in the field of mathematics, especially of teachers in primary education, which form the basis of the instructive-educational process. Thus, this article highlights the characteristics of the process of training mathematical competence in future primary school teachers, who are to teach this academic discipline in primary education.

Cuvinte-cheie
competență matematică, învăţământ primar, învăţător,

mathematical competence, primary education, teacher