Idealul educațional și misiunea educației prin prisma conceptului STEAM
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
577 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-08 07:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016[004+51] (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060)
Matematică (1688)
SM ISO690:2012
MAFTEA, Serghei. Idealul educațional și misiunea educației prin prisma conceptului STEAM. In: Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).: Abordări inter/transdisciplinare în studierea matematicii (concept STEAM) . Studierea informaticii și tehnologiilor informaționale din perspectiva STEAM, 29-30 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 114-117. ISBN 978-9975-76-357-8..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).
Vol.1, 2021
Conferința "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)."
Chişinău, Moldova, 29-30 octombrie 2021

Idealul educațional și misiunea educației prin prisma conceptului STEAM

CZU: 37.016[004+51]

Pag. 114-117

Maftea Serghei
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 noiembrie 2021


Rezumat

Cercetarea de faţă reprezintă o încercare de a fundamenta implementarea educaţiei STEAM prin referire la impactul tehnologic de moment şi necesitatea în vederea integrării elevului cu condiţiile actuale de viaţă. În aşa fel contribuind la oferirea către profesori, elevi şi tuturor celor interesaţi, care sunt încă în căutarea de modalităţi de a percepe şi a anticipa perspectivele de dezvoltare a societăţii prin spectrul propriei evoluţii a faptului că conceptul STEAM reprezintă un mijloc extrem de util în acest sens din diferite perspective de modelare a situaţiilor de fapt aferente existenţei societăţii umane. Astfel, articolul este dedicat constatării, folosind prevederile legislative naţionale, că implementarea abordării educaţionale STEAM se aliniază atingerii idealului educațional şi a misiunii educaţiei. Problema pusă în discuţie a fost aleasă din perspectiva asocierii acesteia cu recomandările europene şi prevederile educaţionale internaţionale cu privire la educaţia STEAM. Totodată se menţionează şi necesitatea menținerea preferinţelor profesorilor şi a elevilor în spectrul instrumentarului propus de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC) pentru realizarea de abordări ce se referă nu numai la subiecte pur matematice, cu scopul îmbunătățirii mult mai mare a percepţiei conceptului STEAM.

This research is an attempt to substantiate the implementation of STEAM education by referring to the current technological impact and the need to integrate the student with current living conditions. In this way contributing to the offer to teachers, students and all those interested, who are still looking for ways to perceive and anticipate the development prospects of society through the spectrum of its own evolution of the fact that the STEAM concept is an extremely useful means in this meaning from different perspectives of modeling the factual situations related to the existence of human society. Thus, the article is dedicated to the finding, using the national legislative provisions, that the implementation of the STEAM educational approach is in line with the achievement of the educational ideal and the mission of education. The issue under discussion was chosen from the perspective of its association with European recommendations and international educational provisions regarding STEAM education. At the same time, it is mentioned the need to maintain the preferences of teachers and students in the spectrum of instruments proposed by Information and Communication Technology (ICT) to achieve approaches that relate not only to purely mathematical topics, in order to improve the perception of STEAM.

Cuvinte-cheie
STEAM, TIC, matematică, educaţie,

STEAM, ICT, mathematics, educations.