Articolul precedent |
Articolul urmator |
342 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-25 21:12 |
SM ISO690:2012 ZUBENSCHI, Mariana. Ancore profesionale și căile succesului. Marea întrebare ce urmează a fi studiată de către psihologii vocaționali și consilierii profesionali: premize, paradigme și practici. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 156-157. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 156-157 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Practica tradițională în psihologia vocațională și consilierea carierei în contextul situației de azi reprezintă o continuitate a metodologiei existente de lucru cu clienții prin ajutorarea acestora de a face față la noile contexte economice. Perspectivele, paradigmele și practicele din acest domeniu trebuie să fie adaptate la efectele majorării numărului de șomeri, a migrării personalului de la un proiect la altul sau dintr-o cultură organizațională la alta. Transformarea metodologiei de recrutare a personalului trebuie să încadreze menținerea angajării și orientarea necontenită a carierei spre adaptabilitate, intenționalitate, învățare continuă și raționalizare autobiografică. Practicile de consiliere vocațională sunt în curs de dezvoltare și prezintă o formă intuitivă și generalizată ale constructelor vocaționale. Articolul în cauză tinde să abordeze relațiile dintre prestigiu, autonomie, satisfacție în muncă, angajament, strategii, instruire și performanțe profesionale. Ca instrumente teoretice vom aborda conceptele de ”Ancoră în Carieră”, Schein (1978, 1985, 1996). Motivul de dezbatere a teoriilor în cauză survine din transformarea unui profesionist întrun șomer spre atenționarea consilierilor vocaționali asupra acestei probleme. |
||||||
Cuvinte-cheie ancoră profesională, psihologie vocațională, autonomie, învăţare continuă, professional anchor, vocational psychology, Autonomy, continuous education |
||||||
|