Conceptul de paradigmă în științele educației: analize și reflecții.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
568 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 22:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4278)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
POGOLŞA, Lilia, PERLIMAN, Victoria. Conceptul de paradigmă în științele educației: analize și reflecții.. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 3(71), pp. 17-22. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(71) / 2021 / ISSN 1811-5470

Conceptul de paradigmă în științele educației: analize și reflecții.

The concept of paradigm in the education sciences: analyzes and reflections

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.03
CZU: 37.01

Pag. 17-22

Pogolşa Lilia, Perliman Victoria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2021


Rezumat

În articolul de faţă a fost abordat conceptul de paradigmă educațională. S-au determinat o serie de clasificări ale paradigmelor de la începutul secolului al XXI-lea. Au fost analizate concepții ale marilor cercetători, precum Th. Kuhn, E. Joița, T. Callo etc., devenind explicită necesitatea de a readuce în atenţie publică interesul faţă de noile discursuri originale privind filosofia educației.

In the article it was approached the concept of an educational paradigm. I summarised some paradigm clasifications of the early XXI century, putting the emphasis on the concepts of the great researchers like Th. Kuhn, E. Joița, T. Callo etc., thus becoming clearly the necessity of an educational filosofy.

Cuvinte-cheie
model, teorie, concept, paradigmă, paradigmă educaţională, tipologie, reforma, schimbare de paradigmă etc,

model, theory, concept, paradigm, educational paradigm, typology, reform, paradigm shift, etc