Formarea culturii cercetării și inovării în sistemul educațional (domeniul științe ale naturii)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
366 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-05 00:16
SM ISO690:2012
COROPCEANU, Eduard. Formarea culturii cercetării și inovării în sistemul educațional (domeniul științe ale naturii). In: Management educațional la nivel european.: Volum internațional de studii de specialitate în domeniul managementului educațional, Ed. 2, 26-27 septembrie 2020, Bacău. Bacău: Smart Academic, 2020, Ediția 2, pp. 5-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Management educațional la nivel european.
Ediția 2, 2020
Congresul "Congresul Internațional al Dascălilor români"
2, Bacău, Romania, 26-27 septembrie 2020

Formarea culturii cercetării și inovării în sistemul educațional (domeniul științe ale naturii)


Pag. 5-8

Coropceanu Eduard
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2021


Rezumat

Metodologia didactică actuală se confruntă cu diverse provocări, care solicită noi soluții pentru a racorda nivelul profesional al specialiștilor cu exigențele în schimbare dinamică de pe piața muncii. Una dintre soluțiile care pot asigura formarea unor profesioniști flexibili la schimbările socio-economice este axarea procesului de formare profesională pe instruire prin cercetare și dezvoltare a capacităților inovative. Activitatea de cercetare și inovare permite valorificarea multilaterală a intelectului uman și elaborare noilor materiale și tehnologii, cu caracteristici superioare față de analogii cunoscuți, cu efecte economice avantajoase. Este important ca dezvoltarea competenței de cercetare să fie realizată în paralel cu dezvoltarea competenței antreprenoriale, pentru a asigura transferul eficient al noilor cunoștințe și tehnologii în diferite sectoare ale economiei.

The current teaching methodology faces various challenges, which require new solutions to connect the professional level of specialists with the demands of dynamic change in the labor market. One of the solutions that can ensure the training of flexible professionals to socio-economic changes is to focus the training process on training through research and development of innovative skills. The research and innovation activity allows the multilateral capitalization of the human intellect and the elaboration of new materials and technologies, with superior characteristics compared to known analogies, with advantageous economic effects. It is important that the development of research competence is carried out in parallel with the development of entrepreneurial competence, in order to ensure the efficient transfer of new knowledge and technologies in different sectors of the economy.

Cuvinte-cheie
instruire prin cercetare, inovaţie, interdisciplinaritate, ştiinţe ale naturii, materiale și tehnologii noi, antreprenoriat,

research training, innovation, interdisciplinarity, natural sciences, new materials and technologies, entrepreneurship