Emotional intelligence and social constructivism for transformative learning in higher education
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
452 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-04 03:55
SM ISO690:2012
GILAR-CORBI, Raquel, POZO-RICO, Teresa, OSTAFII, Valeriu. Emotional intelligence and social constructivism for transformative learning in higher education. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 35-36.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Emotional intelligence and social constructivism for transformative learning in higher education

Inteligenta emotionala si constructivismul social în învățarea transformativă din învățământul superior


Pag. 35-36

Gilar-Corbi Raquel, Pozo-Rico Teresa, Ostafii Valeriu
 
University of Alicante
 
 
Disponibil în IBN: 23 octombrie 2021


Rezumat

The objective of this study is to draw up a comparison between traditional curriculum and constructivism e-learning teaching method. The primary focus of this study is to find out whether the ATCEI program significantly helps students to develop their socio-emotional skills. Social and emotional learning is the process through which students acquire and effectively apply the knowledge, attitudes, and skills necessary to understand and manage emotions, set and achieve positive goals, feel and show empathy for others, establish and maintain positive relationships, and make responsible decisions. The first section of the class (the control group) was taught traditionally while the second one (the experimental group) was taught with the same content as the constructivism learning teaching method utilizing the researcher’s elearning platform and the interactive website in a blended environment. So, we carry out a 30-Hours Advanced Training Course on Emotional Intelligence in university student at the Free International University of Moldova and the results suggested that Emotional Intelligence key skills are relevant in order to develop a curriculum for Excellence in Higher Education. In conclusion, this research reports on the use of social constructivism learning theory as a way for transformative learning, enabling students’ awareness and acknowledgement of their prior knowledge as significant, necessary and unconditionally valuable for their successful life.

Obiectivul acestui studiu este de a elabora o comparație între curriculumul tradițional și metodă de predare constructivistă e-learning. Accentul principal al acestui studiu este de a afla dacă programul ATCEI ajută semnificativ pe elevi să-și dezvolte abilitățile socio-emoționale. Învățarea socială și emoțională este procesul prin care elevii dobândesc și aplică în mod eficient cunoștințele, atitudinile și abilitățile necesare pentru a înțelege și a gestiona emotiile, a stabili și a atinge obiectivele pozitive, a simți si arăta empatie pentru alții, a stabili și menține relații pozitive, a se face responsabili de decizii. Prima secțiune a clasei (grupul de control) a fost învățată în mod tradițional în timp ce a doua (grupul experimental) a învățat aceleași conținuturi prin metode de predare-învățare constructiviste cu utilizarea platformei e-learning pe site-ul interactiv și într-un mediu mixt. Ulterior am efectuat 30 de ore de Curs avansat de instruire în inteligența emoțională cu studenții de la Universitatea Liberă Internațională din Moldova și rezultatele au sugerat ca competențele emotionale – inteligența emoțională - sunt relevante pentru a aplica un curriculum n scopul implementării învățământului de excelența în școala superioară. În concluzia acestui raport de cercetare cu privire la utilizarea teoriei învățării constructiviste sociale ca o modalitate de învățare transformativă, care să permită conștientizarea și recunoașterea cunoștințelor anterioare ca fiind semnificative, menționăm că experiența dată este necesară și în mod necondiționat de valoare pentru viața de succes a elevilor.

Cuvinte-cheie
constructivism e-learning, emotional learning, emotional intelligence,

constructivism, e-learning, învățare emoțională, inteligența emoțională