Proiectul Night Guguță: experimente teatrale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
303 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-08-20 16:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.97(478) (6)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524)
SM ISO690:2012
TIPA, Violeta. Proiectul Night Guguță: experimente teatrale. In: Studii culturale, Ed. 3, 28 septembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Fox Trading SRL, 2021, Ediția 3, p. 60. ISBN 978-9975-3358-7-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studii culturale
Ediția 3, 2021
Simpozionul "Simpozionul naţional de studii culturale"
3, Chişinău, Moldova, 28 septembrie 2021

Proiectul Night Guguță: experimente teatrale

CZU: 792.97(478)

Pag. 60-60

Tipa Violeta
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2021


Rezumat

La începutul anului 2019 Teatrul Municipal de păpuși „Guguță” invită teatrofilii la lansarea proiectului Night Guguță, eveniment care va bulversa viața teatrală a capitalei. Este vorba despre debutul tinerilor actori, proaspăt absolvenți ai Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice din Chișinău, cu spectacolul „Vicontele” de Eugene Ionesco, în regia lui Veaceslav Sambriș. Această nouă „explozie” la distanță de trei decenii după cea a trupei venite de la Școala Teatrală „Șciukin” de la Moscova, aduce un suflu nou, o viziune inedită în arta teatrală moldovenească. Succesul tinerilor a surprins plăcut și critica, care le-a apreciat creația, oferindu-le Premiul Mare pentru cel mai bun spectacol al stagiunii 2018-2019 în cadrul premiilor UNITEM. În continuare Proiectul Night Guguță își va propune să monteze spectacole în baza dramaturgiei universale atât celei clasice, cât și contemporane, care ar provoca interesul tinerilor, categorie de spectatori mai puțin solicitați. Astfel, tinerii, care până atunci ocoleau spectacolele de la „Guguță”, au inundat sala teatrului. Printre primele spectacolele jucate a fost și cel de diplomă al cursului – comedia „Leonce și Lena” de Georg Buchner, în regia regretatului Vlad Ciobanu, conducătorul cursului. Merită atenție experimentele în regie a actorului Cătălin Lungu cu „Omul-pernă” de Martin McDonagh, ce se joacă cu spectatorii pe scenă. Și Veaceslav Sambriș se dezice de scena tradițională, montând drama „Noaptea lui Helver” de Ingmar Villqist, dramaturg și regizor polonez contemporan. Experimente cu limbajul teatral face și Iulian Bubuioc în „Jucătorii” de Gogol, care se joacă într-o scenografie minimalistă; comedia „O întâmplare cu un metranpaj” de Alexandr Vampilov și „Ulciorul sfărâmat” de Heinrich von Kleist, o satiră la adresa sistemului judiciar, spectacol în care se „jonglează” cu imagini video și filmări online. Ne vom referi la particularitățile specifice suflului nou în arta noastră teatrală, impus de tinerii artiști, vom analiza spectacolele proiectului Night Guguță din perspectiva componentelor artei teatrale.