Concepte și teorii despre industria muzicală: analiza abordărilor socio-culturologice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
485 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 19:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.01:316.74 (3)
Muzică (1825)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (806)
SM ISO690:2012
BADICU, Iurie. Concepte și teorii despre industria muzicală: analiza abordărilor socio-culturologice. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 23 aprilie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, 2021, Vol.2, pp. 76-77.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale
Vol.2, 2021
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 23 aprilie 2021

Concepte și teorii despre industria muzicală: analiza abordărilor socio-culturologice

Concepts and theories about the music industry: analysis of the socio-culturological appoaches

CZU: 78.01:316.74

Pag. 76-77

Badicu Iurie
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 24 septembrie 2021


Cuvinte-cheie
industrie muzicală, concepte, teorii, fenomen socio-cultural


Teza

Cercetarea aspectelor teoretice ale industriei muzicale este motivată de actualitatea subiectului și de importanța impactului cultural al industriei muzicale asupra societății din Republica Moldova. Argumentele în favoarea analizei culturologice a fenomenului sociocultural vizat, presupun cercetarea și sistematizarea surselor bibliografice atât cu abordări similare cât și diferite a subiectului cercetării. Prin demersul științific ne propunem să continuăm cercetările existente în domeniul industriei muzicale și să accentuăm conceptele și teoriile care pot oferi răspunsuri științifice la problemele existente în funcționarea domeniului industriei muzicale. Pentru a atinge obiectivele stabilite am analizat sursele bibliografice care conțin concepte și teorii ce au avut în vizorul cercetărilor și aspecte evolutive, dar și de transformare ale activității muzicale în industrie. Astfel, pentru o apreciere complexă a semnificației și confluenței dintre muzică și industrie s-a analizat șirul logic al evenimentelor, faptelor și fenomenelor care au influențat atât negativ cât și pozitiv transformarea activității muzicale în industrie. De asemenea, s-a evidențiat paradigma socio-culturală în care a avut loc transformarea activității muzicale în industrie. Cercetarea și definirea conceptului de industrie muzicală s-a realizat prin constatarea elementelor caracteristice de bază în calitate de fenomen socio-cultural. În cadrul lucrării ne propunem să stabilim traseului abordărilor teoretice de la muzică spre industrie, prin intermediul teoriilor despre activitatea muzicală, proprietatea intelectuală și industria culturală. Un loc important în cadrul teoriilor despre industria muzicală îl ocupă teoria privind cultura de masă. În acest articol evidențiem cu prioritate teoriile ce abordează industria muzicală în calitate de fenomen socio-cultural. Prin contrapunererea abordărilor teoretice privind industria muzicală și gruparea surselor, autorul a realizat propria definire a termenului de industrie muzicală.