Articolul precedent |
Articolul urmator |
485 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 19:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.01:316.74 (3) |
Muzică (1825) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (806) |
SM ISO690:2012 BADICU, Iurie. Concepte și teorii despre industria muzicală: analiza abordărilor socio-culturologice. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 23 aprilie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, 2021, Vol.2, pp. 76-77. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 23 aprilie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 78.01:316.74 | ||||||
Pag. 76-77 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Cuvinte-cheie industrie muzicală, concepte, teorii, fenomen socio-cultural |
||||||
Teza |
||||||
Cercetarea aspectelor teoretice ale industriei muzicale este motivată de actualitatea subiectului și de importanța impactului cultural al industriei muzicale asupra societății din Republica Moldova. Argumentele în favoarea analizei culturologice a fenomenului sociocultural vizat, presupun cercetarea și sistematizarea surselor bibliografice atât cu abordări similare cât și diferite a subiectului cercetării. Prin demersul științific ne propunem să continuăm cercetările existente în domeniul industriei muzicale și să accentuăm conceptele și teoriile care pot oferi răspunsuri științifice la problemele existente în funcționarea domeniului industriei muzicale. Pentru a atinge obiectivele stabilite am analizat sursele bibliografice care conțin concepte și teorii ce au avut în vizorul cercetărilor și aspecte evolutive, dar și de transformare ale activității muzicale în industrie. Astfel, pentru o apreciere complexă a semnificației și confluenței dintre muzică și industrie s-a analizat șirul logic al evenimentelor, faptelor și fenomenelor care au influențat atât negativ cât și pozitiv transformarea activității muzicale în industrie. De asemenea, s-a evidențiat paradigma socio-culturală în care a avut loc transformarea activității muzicale în industrie. Cercetarea și definirea conceptului de industrie muzicală s-a realizat prin constatarea elementelor caracteristice de bază în calitate de fenomen socio-cultural. În cadrul lucrării ne propunem să stabilim traseului abordărilor teoretice de la muzică spre industrie, prin intermediul teoriilor despre activitatea muzicală, proprietatea intelectuală și industria culturală. Un loc important în cadrul teoriilor despre industria muzicală îl ocupă teoria privind cultura de masă. În acest articol evidențiem cu prioritate teoriile ce abordează industria muzicală în calitate de fenomen socio-cultural. Prin contrapunererea abordărilor teoretice privind industria muzicală și gruparea surselor, autorul a realizat propria definire a termenului de industrie muzicală. |