Portofoliul - parte componentă a sistemului de evaluare a competenţelor cognitive ale elevilor şi studenților
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
319 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-24 10:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26:373+378 (2)
Educație (14782)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2640)
SM ISO690:2012
NASTAS, Natalia, FILIPOV, Valeriu, DUMITRU, Răzvan Constantin. Portofoliul - parte componentă a sistemului de evaluare a competenţelor cognitive ale elevilor şi studenților. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2020, nr. 36(2), pp. 205-208. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.36-2.13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 36(2) / 2020 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Portofoliul - parte componentă a sistemului de evaluare a competenţelor cognitive ale elevilor şi studenților

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.36-2.13
CZU: 371.26:373+378

Pag. 205-208

Nastas Natalia1, Filipov Valeriu2, Dumitru Răzvan Constantin3
 
1 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova,
2 Liceul Teoretic „Alecu Russo”, s. Cojușna, r. Strășeni,
3 Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 14 septembrie 2021


Rezumat

Portofoliul pentru toate obiectele de studii din sistemul preuniversitar şi universitar are un rol important în procesul educațional, fiind justificat prin necesitatea de a măsura eficienţa procesului de instruire, de a obține informații relevante privind rezultatele elevilor şi ale studenților. Portofoliul oferă feedback-ul necesar tuturor celor implicaţi în educație, el reprezentând un ansamblu de acţiuni şi operaţii, care creează buna dispoziţie, trezeşte motivaţia de a cerceta, de a descoperi şi de a însuşi noi conţinuturi în mod independent sau în cooperare. Portofoliul este realizat într-un anumit context, care depinde foarte mult de vârsta celui care-l întocmește, de specificul disciplinei, de nivelul taxonomic al factorilor care determină alegerea strategiei didactice de către profesor. Portofoliul confirmă ceea ce ştiu elevii/studenţii şi ceea ce sunt capabili ei să facă.

Cuvinte-cheie
activitate didactică, educaţie, dezvoltare, portofoliu, autoinstruire, evaluare, autoevaluare, Comunicari, recuperare, dezvoltare