Asigurarea viabilității economico-manageriale a zonelor rurale din Republica Moldova prin prioritizarea turismului vinului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
285 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 18:22
SM ISO690:2012
PETELCA, Oleg. Asigurarea viabilității economico-manageriale a zonelor rurale din Republica Moldova prin prioritizarea turismului vinului. In: Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE, 15-16 septembrie 2017, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, pp. 32-34. ISBN 978-9975-50-215-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE 2018
Conferința "Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE"
Bălți, Moldova, 15-16 septembrie 2017

Asigurarea viabilității economico-manageriale a zonelor rurale din Republica Moldova prin prioritizarea turismului vinului


Pag. 32-34

Petelca Oleg
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 10 iulie 2021


Rezumat

The wine is the most genuine expression of typical characteristics of a region, of its stages of civilization and its culture. The regions with deep traditions in winery realized that the wine is not merely an alcoholic beverage but a legend of generations, part of history, rustic tradition and urban delight. The liaison between man, vine and wine specialty through generations became remarkable and put the start to new industry in tourism that of wine tourism.
The wine tours represent the main segment for Moldova Republic, which needs adjustment to international standards for tourism in order to attract more tourists. It is necessary to investigate the field of wine tourism to amalgamate domestic tourism with the international tourism. The wine industry presence is insufficient for the wine tourism to thrive. It is necessary to develop the infrastructure and to promote efficient policies in the country. The wine brands should become known worldwide to bring in substantial income to sustain wine tourism and wine industry.



Cuvinte-cheie
wine tourism, wine touring, wine cellar, tourist services, wine-growing area