Ştiinţa şi educaţia în SUA şi Republica Moldova. Analiză comparativă bazată pe experienţa personală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
914 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 21:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[001.89+37](478+73) (1)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1159)
Educație (14782)
SM ISO690:2012
BERSUKER, Isaac. Ştiinţa şi educaţia în SUA şi Republica Moldova. Analiză comparativă bazată pe experienţa personală. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2011, nr. 2(21), pp. 23-27. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(21) / 2011 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Ştiinţa şi educaţia în SUA şi Republica Moldova. Analiză comparativă bazată pe experienţa personală
CZU: [001.89+37](478+73)

Pag. 23-27

Bersuker Isaac
 
Academia de Ştiinţe a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

In a comparison of education and science in USA and Moldova the positive and negative features in the two systems are discussed. It is outlined that teaching at the Universities should be performed by scientists: universities are ranked on the “scientific atmosphere” they create for the students. The organization of scientific research in different countries has different forms, which do not affect the scientific results, provided they correspond with the international level and are funded by competition. It takes several decades to create internationally recognized scientific schools; the main such schools in Moldova were created at the Academy of Sciences, and they should be fully supported..