Profesorul într-o continuă cucerire spirituală a elevilor – nativi digitali
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
507 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 18:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia. Profesorul într-o continuă cucerire spirituală a elevilor – nativi digitali. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2020, nr. 1(11), pp. 193-204. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(11) / 2020 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Profesorul într-o continuă cucerire spirituală a elevilor – nativi digitali

The teacher in a continuous spiritual conquest of the students – digital natives

CZU: 37.091

Pag. 193-204

Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 25 mai 2021


Rezumat

Schimbările esențiale care se produc în secolul XXI de natură economică, politică, cultura se reflectă, inevitabil și în domeniul educației. Noile generații de educabili numiți și nativii digitali au dus la necesitatea schimbării în plan educațional a modalităților de realizare a învățării unde activitatea profesorului va trebui axată continuu pe cucerirea spirituală a elevilor – nativi digitali. Societatea contemporană solicită concentrarea demersurilor didactice asupra formării unui individ cu noi dimensionări ale capacităților acţionale, intelectuale şi morale, în care prioritară trebuie să devină gândirea atipică, creatoare şi inventivă, inteligenta ageră, spiritul de observație, pragmatismul acțiunilor, flexibilitatea şi ingeniozitatea minții. Astfel apare necesitate de schimbare a paradigmei școlii contemporane în care elevii îşi asumă responsabilitatea pentru valorile, sentimentele şi acțiunile proprii, deoarece acestea au fost auto-generate, mai degrabă, decât impuse de către o autoritate. Ansamblul procedural și metodologic de natură psihopedagogică va fi redimensionat de către profesor în concordanță cu noile realități.

The essential economic, political and cultural changes that take place in the 21st century are inevitably reflected in the field of education. The new generations of learners named the digital natives have led to the need to change the educational plan and the ways to achieve the learning goals, thus the activity of the teacher will have to focus continuously on the spiritual conquest of the students – digital natives. The contemporary society demands concentration of the didactic actions on the formation of an individual with new dimensions of intellectual and moral capacities. The atypical, creative and inventive thinking, the sharp intelligence, the spirit of observation, the pragmatism of the actions, and the flexibility and the ingenuity of the mind must become a priority. Such changes require a paradigm shift in contemporary school in which the students assume responsibility for their own values, feelings and actions, because they have been self-generated, rather than imposed by an authority. The psycho-pedagogical methodological and procedural ensemble will be resized in accordance with the new realities by the teacher.

Cuvinte-cheie
educaţie, globalizare, psihopedagogie, schimbare, nativi digitali, virtual, modernitate, flexibilitate,

education, globalization, psycho-pedagogy, change, digital natives, virtual, modernity, flexibility