Польза видеоигр: миф или реальность?
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
485 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 09:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:794 (1)
Psihologie (3511)
Divertisment. Jocuri. Sport (1707)
SM ISO690:2012
ОРЛОВ, Дмитрий, КАЗАКУ, Даниела. Польза видеоигр: миф или реальность? In: Psihologia în mileniul III – provocări și soluții, 25-26 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Vol.1, pp. 271-276. ISBN 978-9975-50-246-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologia în mileniul III – provocări și soluții
Vol.1, 2020
Conferința "Psihologia în mileniul III – Provocări și Soluții"
Bălți, Moldova, 25-26 octombrie 2019

Польза видеоигр: миф или реальность?

CZU: 159.9:794

Pag. 271-276

Орлов Дмитрий, Казаку Даниела
 
Бельцкий Государственный Университет "Алеку Руссо"
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2021


Rezumat

With videogame addiction being added to the registry of mental disorders compiled by the World Health Organization recently, it is vital to pay close attention to the influence that videogames might have on teenagers. The current article dwells on the key benefits and drawbacks of videogames, focusing on the long-term outcomes of videogame addiction. A thorough meta-analysis of Western literature on videogame addiction has been completed to define the potential ways of approaching videogame addiction in the Republic of Moldova utilizing the experience of researchers from the United States.