Câteva aspecte caracteristice comerţului internaţional cu produse ecologice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
302 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 21:18
SM ISO690:2012
TÎMBUR, Margareta. Câteva aspecte caracteristice comerţului internaţional cu produse ecologice. In: International Conference of Young Researchers , Ed. 8, 11-12 noiembrie 2010, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Simbol-NP SRL, 2010, Ediția 8, p. 120. ISBN 978-9975-9898-4-8..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Conference of Young Researchers
Ediția 8, 2010
Conferința "International Conference of Young Researchers "
8, Chişinău, Moldova, 11-12 noiembrie 2010

Câteva aspecte caracteristice comerţului internaţional cu produse ecologice


Pag. 120-120

Tîmbur Margareta
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2021


Rezumat

Problemele actuale de mediu sunt considerate a fi cele mai importante, solicitând atenţia comunităţii internaţionale şi găsirea imediată a celor mai eficiente soluţii. Liberalizarea comerţului cu produse ecologice (PE) precum şi gestionarea atentă a pieţelor din acest sector, pe langă protecţia mediului, pot fi considerate şi instrumente puternice de dezvoltare economică, care la rândul lor generează creşterea economică, ocuparea forţei de muncă, transferul de cunoştinţe şi tehnologii utilizate pentru obţinerea acestora. Această lucrare îşi propune să ofere o imagine de ansamblu a problemelor emergente legate de comerţul internaţional cu produse ecologice şi identificarea celor mai relevante aspecte din punct de vedere economic. Studiul tratează problemele definitorii care apar în industria ecologică sau de mediu, analizează tipurile de bariere care împiedică tranzacţionarea eficientă a produselor ecologice. De asemenea, se discută impactul economiilor de scară, care pot determina reducerea costurilor şi creşterea flexibilităţii acordurilor contractuale. Eseul explică, totodată, şi beneficiile ce se obţin prin deschiderea pieţelor de produse ecologice, prin eliminarea obstacolelor în calea investiţiilor şi prin asigurarea unei concurenţe acerbe care, în final, să contribuie la micşorarea preţurilor şi la o aprovizionare mai sigură. În lucrare se analizează şi punctele de tensiune între acordurile de mediu care pot conduce la interzicerea comerţului cu anumite bunuri, şi acordurile comerciale, care stimulează comerţul şi oportunităţile comerciale actuale. Deasemenea, se subliniază importanţa negocierilor pentru reducerile tarifare (sau chiar ratele zero) la produsele ecologice, propuneri ce sunt incluse în discuţiile Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC). Lucrarea se finalizează cu concluzia că buna gestiune a liberalizării comerţului cu produse ecologice poate facilita realizarea obiectivelor de dezvoltare durabilă în acelaşi timp cu protecţia mediului.

Cuvinte-cheie
bariere comerciale, industrie ecologică, liberalizarea comerţului, produse ecologice.