Tendințe globale în educație și impactul lor asupra dezvoltării învățământului din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
724 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 18:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.214.112 (18)
Educație (14518)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria, VIVDICI (ŢÎBULEAC), Ana. Tendințe globale în educație și impactul lor asupra dezvoltării învățământului din Republica Moldova. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 97-105. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.97-105
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Tendințe globale în educație și impactul lor asupra dezvoltării învățământului din Republica Moldova

Global trends in education and their impact on development of education in Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.97-105
CZU: 371.214.112

Pag. 97-105

Hadîrcă Maria, Vivdici (Ţîbuleac) Ana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

Scopul acestui articol este de a scoate în evidență tendințele privind proiectarea educației și formării în contextul societății informaționale, bazată pe cunoaștere, pe care autorii le consideră de maximă actualitate pentru teoria și practica pedagogică din Republica Moldova, dar și pentru alte sisteme de învățământ, și care pot servi drept bază în identificarea unor posibilități de reconfigurare a procesului educațional actual în vederea unei mai bune racordări a acestuia la cerințele individuale și sociale de dezvoltare în societatea cunoașterii. La nivel strategic, achiziționarea de competențe-cheie prin educația de bază ar trebui considerată direcția de bază în dezvoltarea documentelor de politici educaționale privind proiectarea și realizarea acțiunii educative de formare-dezvoltare a personalității umane în societatea informațională, bazată pe cunoaștere. Urmând aceeași logică a dezvoltării curriculare, din perspectiva competențelor-cheie ar fi trebuit reformate ulterior și principalele documente normative de proiectare a activităților de predare-învățare-evaluare desfășurate la nivelul procesului de învățământ – planul de învățământ, curriculumul și manualele școlare, astfel încât procesul educațional să fie redirecționat spre formarea-dezvoltarea de competențe-cheie.

The objective of this article is to highlight the trends and the challenges as regards the development of education and training in the context of an information-based society, grounded on knowledge; trends which the authors believe are highly topical for pedagogical theory and practice in the Republic of Moldova. These trends may serve as a basis for reconfiguring the current educational process with a view to enhancing its alignment to the individual and social requirements of development, in the context of a learning society. At the strategic level, the acquisition of key competencies through basic education should be considered the basic direction in the development of educational policy documents on the design and implementation of educational training for the development of the human personality in the information society, based on knowledge. Following the same logic of curricular development, from the perspective of key competencies, the main normative documents for designing teaching-learningassessment activities carried out at the level of the educational process should have been reformed later the curriculum, curriculum framework timetable and textbooks, so that the process be redirected to the training-development of key competencies.

Cuvinte-cheie
competenţe-cheie, curriculum, tendinţe, transdisciplinaritate, societatea informaţională,

key competences, curriculum, trends, transdisciplinarity, information-based society