Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
724 47 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 18:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.214.112 (18) |
Educație (14518) |
SM ISO690:2012 HADÎRCĂ, Maria, VIVDICI (ŢÎBULEAC), Ana. Tendințe globale în educație și impactul lor asupra dezvoltării învățământului din Republica Moldova. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 97-105. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.97-105 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.97-105 | ||||||
CZU: 371.214.112 | ||||||
Pag. 97-105 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scopul acestui articol este de a scoate în evidență tendințele privind proiectarea educației și formării în contextul societății informaționale, bazată pe cunoaștere, pe care autorii le consideră de maximă actualitate pentru teoria și practica pedagogică din Republica Moldova, dar și pentru alte sisteme de învățământ, și care pot servi drept bază în identificarea unor posibilități de reconfigurare a procesului educațional actual în vederea unei mai bune racordări a acestuia la cerințele individuale și sociale de dezvoltare în societatea cunoașterii. La nivel strategic, achiziționarea de competențe-cheie prin educația de bază ar trebui considerată direcția de bază în dezvoltarea documentelor de politici educaționale privind proiectarea și realizarea acțiunii educative de formare-dezvoltare a personalității umane în societatea informațională, bazată pe cunoaștere. Urmând aceeași logică a dezvoltării curriculare, din perspectiva competențelor-cheie ar fi trebuit reformate ulterior și principalele documente normative de proiectare a activităților de predare-învățare-evaluare desfășurate la nivelul procesului de învățământ – planul de învățământ, curriculumul și manualele școlare, astfel încât procesul educațional să fie redirecționat spre formarea-dezvoltarea de competențe-cheie. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţe-cheie, curriculum, tendinţe, transdisciplinaritate, societatea informaţională, key competences, curriculum, trends, transdisciplinarity, information-based society |
||||||
|