Competența transdisciplinară în procesul educațional. Aspecte metodologice și manageriale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1412 118
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 20:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016 (1425)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian, CALLO, Tatiana, MARDARI, Angela. Competența transdisciplinară în procesul educațional. Aspecte metodologice și manageriale. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 5, pp. 24-34. ISBN 978-9975-76-324-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2021
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021

Competența transdisciplinară în procesul educațional. Aspecte metodologice și manageriale

CZU: 37.016

Pag. 24-34

Ghicov Adrian1, Callo Tatiana2, Mardari Angela3
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Universitatea de Stat din Moldova,
3 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2021


Rezumat

Organizarea unui învățământ transdisciplinar presupune multă flexibilitate a activității și conduce la suprimarea diviziunii în domenii. El poate fi reprezentat prin problema care stă la baza învățării/formării atitudinilor și competențelor vitaliste ale elevilor; situația de învățare, care este un stimul pentru examinarea conținuturilor furnizate de disciplinele școlare selectate; secvențele de învățare, care sintetizează și precizează conținuturile în baza valorii lor în rezolvarea problemei și dezvăluirea noțiunii-cheie; disciplinele școlare „contribuabile” la formarea elevului.

Cuvinte-cheie
viziune transdisciplinară, competență vitalistă, situaţie de învăţare, atitudine, proiectare transdisciplinară, proiect tipologic transdisciplinar

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Ghicov, A.A.</dc:creator>
<dc:creator>Callo, T.M.</dc:creator>
<dc:creator>Mardari, A.</dc:creator>
<dc:date>2021</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>Organizarea unui &icirc;nvățăm&acirc;nt transdisciplinar presupune multă flexibilitate a activității și conduce la suprimarea diviziunii &icirc;n domenii. El poate fi reprezentat prin problema care stă la baza &icirc;nvățării/formării atitudinilor și competențelor vitaliste ale elevilor; situația de &icirc;nvățare, care este un stimul pentru examinarea conținuturilor furnizate de disciplinele școlare selectate; secvențele de &icirc;nvățare, care sintetizează și precizează conținuturile &icirc;n baza valorii lor &icirc;n rezolvarea problemei și dezvăluirea noțiunii-cheie; disciplinele școlare &bdquo;contribuabile&rdquo; la formarea elevului.</p></dc:description>
<dc:source>Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice (Vol. 5) 24-34</dc:source>
<dc:subject>viziune transdisciplinară</dc:subject>
<dc:subject>competență vitalistă</dc:subject>
<dc:subject>situaţie de învăţare</dc:subject>
<dc:subject>atitudine</dc:subject>
<dc:subject>proiectare transdisciplinară</dc:subject>
<dc:subject>proiect tipologic transdisciplinar</dc:subject>
<dc:title>Competența transdisciplinară &icirc;n procesul educațional. Aspecte metodologice și manageriale</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>