School learning: findings and premises for development in the context of new social challenges
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
440 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-07 12:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018 (700)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3998)
SM ISO690:2012
FRANŢUZAN, Ludmila. School learning: findings and premises for development in the context of new social challenges. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine, Ed. 3, 11-12 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, Ediția 3, pp. 107-108. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine
Ediția 3, 2021
Conferința "Yesterday’s heritage – implications for the development of tomorrow’s sustainable society"
3, Chişinău, Moldova, 11-12 februarie 2021

School learning: findings and premises for development in the context of new social challenges

Învățarea școlară: constatări și premise de dezvoltare în contextul noilor provocărilor societale

CZU: 37.018

Pag. 107-108

Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2021


Rezumat

The communication presents a synthesis of the research results of the project: Reconfiguring the learning process in general education in the context of societal challenges. Being in the first stage of investigation, the activity was carried out around the objective of: analyzing the conditions for learning and highlighting the premises for changing the learning process in the context of societal challenges in the curricular areas Language and Communication, Mathematics and Science, Socio-Humanistic Education, Arts. The research brings to the fore a fundamental concept in the field of education sciences: school learning. The social dynamics of recent years pose a number of challenges to today’s education to which it cannot remain inert. The evolution of society, the development of knowledge, communication and information technologies require the connection of the educational process to the realities of the contemporary world. Social models are no longer suitable for adapting to new challenges so that the contradictions of modern society seriously affect human development. Today, technologies are developing at such a rapid pace that they profoundly affect the course of humanity, but also the way it acts. At first man lived in nature, then in cities, and now he lives online. The technological tools we use define and shape our type of thinking. Therefore, learning in modern society implies a new perspective on the contents of learning through the opportunities provided by new information and communication technologies, digitalization being a way of adaptation and the condition for the success of the next generation. The results obtained from the analysis and statistical processing of data on the vision of parents, teachers and students on the current learning process have revealed shortcomings and deficiencies in learning which are good premises for reconfiguring the learning process in general education in all curricular areas. The ideas, attitudes, visions that we have analyzed confirm that learning is a function of awareness rather than training, and the possibilities for learning today are much wider and different. Therefore, the formation of a culture of learning in school becomes a necessary way of forming and developing the student’s personality

Comunicarea prezintă o sinteză a rezultatelor cercetării din cadrul proiectului: Reconfigurarea procesului de învăţare din învăţământul general în contextul provocărilor societale. Fiind la prima etapă de investigaţie, activitatea s-a desfășurat în jurul obiectivului ce vizează: analiza condiţiilor de realizare a învăţării și evidenţierea premiselor de schimbare a procesului de învăţare în contextul provocărilor societale la ariile curriculare Limbă și Comunicare, Matematică și Știinţe, Educaţie socioumanistică, Arte. Cercetarea readuce în prim-plan un concept fundamental din domeniul știinţelor educaţiei: învăţarea școlară. Dinamica socială din ultimii ani pune în faţa educaţiei actuale o serie de provocări la care aceasta nu poate rămâne inertă. Evoluţia societăţii, dezvoltarea cunoașterii, a tehnologiilor comunicaţionale și informaţionale impun conectarea procesului educaţional la realităţile lumii contemporane. Modelele sociale nu mai sunt adecvate pentru adaptarea la noilor provocări astfel încât contradicţiile societăţii moderne afectează serios devenirea omului. Astăzi tehnologiile se dezvoltă într-un ritm atât de rapid, încât afectează în profunzime mersul omenirii, dar și modul în care ea acţionează. La început omul a trăit în natură, apoi în orașe, iar acum trăiește online. Instrumentele tehnologice pe care le utilizăm ne definesc și ne modelează tipul de gândire. Prin urmare, învăţarea în societatea modernă presupune o nouă perspectivă asupra conţinuturilor învăţării prin oportunităţile puse la dispoziţie de noile tehnologii de informare și comunicare, digitalizarea fiind o modalitate de adaptare și condiţia succesului viitoarei generaţii Rezultatele obţinute din analiza și prelucrarea statistică a datelor privind viziunea părinţilor, a cadrelor didactice și a elevilor asupra procesului actual de învăţare au scos la iveală neajunsuri și deficienţe ale învăţării ce constituie premise temeinice pentru reconfigurarea procesului de învăţare în învăţământul general la toate ariile curriculare. Ideile, atitudinile, viziunile pe care le-am analizat confirm că învăţarea este o funcţie mai degrabă de conștientizare decât de instruire, iar posibilităţile de învăţare astăzi sunt mult mai vaste și diferite. Prin urmare, formarea unei culturi a învăţării în școală devine un mod necesar de formare și dezvoltare a personalităţii elevului.