Aspecte privind predarea disciplinei educația pentru societate: cazul elevilor din clasele liceale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
495 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-08 17:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017.7 (4)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4065)
SM ISO690:2012
MĂRGĂRINT, Tatiana. Aspecte privind predarea disciplinei educația pentru societate: cazul elevilor din clasele liceale. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale, 19-20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2020, Ediția a 4-a, pp. 85-87. ISBN 978-9975-152-62-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 4-a, 2020
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 19-20 noiembrie 2020

Aspecte privind predarea disciplinei educația pentru societate: cazul elevilor din clasele liceale

Aspects regarding the teaching of the discipline education for society: the case of high school students

CZU: 37.017.7

Pag. 85-87

Mărgărint Tatiana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2021


Rezumat

În cadrul proiectului Abordarea epistemologică a dezvoltării personale și a educației pentru societate: de la strategiile transdisciplinare la finalitățile pragmatice ale societății actuale din Republica Moldova ne-am propus desfășurarea unei cercetări calitative privind predarea disciplinelor Dezvoltarea personală și Educația pentru societate elevilor din clasele liceale. Am realizat 30 de interviuri cu elevii din clasele liceale care studiază aceste discipline și 15 interviuri cu profesorii care predau aceste discipline. Analiza interviurilor ne permite să constatăm că mulți dintre elevi consideră majoritatea temelor de la disciplina Educație pentru societate actuale, deoarece formează anumite deprinderi, abilități. Unii elevi menționează despre: repetarea unor teme la alte discipline; predarea lor mai multe lecții la rând; abordarea lor la diferite discipline paralel. În general, predarea orelor de Educație pentru societate sunt caracterizate de elevi ca fiind interesante, interactive, se lucrează în grupuri, cu fișe, este cerută opinia proprie, nu este o supraîncărca re cu informație. Majoritatea elevilor apreciază activitățile realizate sub formă de proiecte, jocuri de rol, dezbateri etc. Absența manualelor de Educație pentru societate este văzută de unii elevi ca un neajuns, dar sunt elevi care afirmă că cele predate de către profesori și ceea ce pregătesc elevii individual este suficient pentru a înțelege și a se implica în activitățile organizate la disciplina respectivă. Majoritatea elevilor își doresc un manual colorat, cu informații din diverse domenii, care să motiveze tinerii să trăiască, să studieze, să fie de succes. Sunt elevi care au probleme cu autoaprecierea, cu faptul cum se simt ei în societate, cum se simt ei singuri pe ei și ar fi util să fie discutate aceste teme. Să fie în manuale recomandări care ar ajuta elevul să fie productiv, să-și păstreze sănătatea, să fie în armonie cu sine și să reușească să își atingă scopurile.

Within the project Epistemological Approach to Personal Development and Education For Society: From Transdisciplinary Strategies to The Pragmatic Goals of The Current Society in The Republic Of Moldova we aimed to conduct a qualitative research on teaching Personal Development and Education for society to high school students. We conducted 30 interviews with high school students studying these subjects and 15 interviews with teachers who teach these subjects. The analysis of the interviews allows us to find that many of the students consider current most of the topics in the discipline Education for society because they form certain skills, abilities. Some students mention about: repeating homework in other subjects; teaching them several lessons in a row; their approach to different disciplines in parallel. In general, teaching Education for society are characterized by students as interesting, interactive, working in groups, with worksheets, own opinion is required, it is not an information over87 load. Most students appreciate the activities carried out in the form of projects, role-plays, debates etc. The absence of Education for society textbooks by some students is seen as a shortcoming but there are students who say that those taught by teachers and those who prepare students individually is enough to understand and get involved in activities organized in the given discipline. Most students want a colorful textbook, with information from various fields that motivate young people to live, to study, to be successful. There are students who have problems with self-esteem with how they feel in society, how they feel alone on themselves and it would be useful to discuss these topics. To have in the textbooks recommendations that would help the student to be productive, to keep his health, to be in harmony with himself and to succeed in achieving his goals.

Cuvinte-cheie
educație pentru societate, elevi de liceu, manuale de Educație pentru societate, teme actuale de studiu,

education for society, high school students, textbooks for Education for society, current topics for study