Articolul precedent |
Articolul urmator |
495 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-08 17:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.017.7 (4) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4065) |
SM ISO690:2012 MĂRGĂRINT, Tatiana. Aspecte privind predarea disciplinei educația pentru societate: cazul elevilor din clasele liceale. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale, 19-20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2020, Ediția a 4-a, pp. 85-87. ISBN 978-9975-152-62-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 4-a, 2020 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 19-20 noiembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.017.7 | ||||||
Pag. 85-87 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În cadrul proiectului Abordarea epistemologică a dezvoltării personale și a educației pentru societate: de la strategiile transdisciplinare la finalitățile pragmatice ale societății actuale din Republica Moldova ne-am propus desfășurarea unei cercetări calitative privind predarea disciplinelor Dezvoltarea personală și Educația pentru societate elevilor din clasele liceale. Am realizat 30 de interviuri cu elevii din clasele liceale care studiază aceste discipline și 15 interviuri cu profesorii care predau aceste discipline. Analiza interviurilor ne permite să constatăm că mulți dintre elevi consideră majoritatea temelor de la disciplina Educație pentru societate actuale, deoarece formează anumite deprinderi, abilități. Unii elevi menționează despre: repetarea unor teme la alte discipline; predarea lor mai multe lecții la rând; abordarea lor la diferite discipline paralel. În general, predarea orelor de Educație pentru societate sunt caracterizate de elevi ca fiind interesante, interactive, se lucrează în grupuri, cu fișe, este cerută opinia proprie, nu este o supraîncărca re cu informație. Majoritatea elevilor apreciază activitățile realizate sub formă de proiecte, jocuri de rol, dezbateri etc. Absența manualelor de Educație pentru societate este văzută de unii elevi ca un neajuns, dar sunt elevi care afirmă că cele predate de către profesori și ceea ce pregătesc elevii individual este suficient pentru a înțelege și a se implica în activitățile organizate la disciplina respectivă. Majoritatea elevilor își doresc un manual colorat, cu informații din diverse domenii, care să motiveze tinerii să trăiască, să studieze, să fie de succes. Sunt elevi care au probleme cu autoaprecierea, cu faptul cum se simt ei în societate, cum se simt ei singuri pe ei și ar fi util să fie discutate aceste teme. Să fie în manuale recomandări care ar ajuta elevul să fie productiv, să-și păstreze sănătatea, să fie în armonie cu sine și să reușească să își atingă scopurile. |
||||||
Cuvinte-cheie educație pentru societate, elevi de liceu, manuale de Educație pentru societate, teme actuale de studiu, education for society, high school students, textbooks for Education for society, current topics for study |
||||||
|