Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.24(477) (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120) |
![]() МУСИЕНКО, Виктория. Гуманизация педагогического процесса дошкольного образовательного учреждения. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.4, pp. 100-102. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-453-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.4, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.24(477) | ||||||
Pag. 100-102 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The article is devoted to the problem of humanization of the pedagogical process of preschool educational institutions of Ukraine. The article discloses the term “humanization of education”; the rational for the humanization of the educational process is substantiated: the components of the process of humanization of education are analyzed. The article identifies and analyzes the main directions of humanization of the pedagogical process of a preschool educational institution in the conditions of modern social educational realities. |
||||||
Cuvinte-cheie humanization of the educational process, pedagogical process, preschool educational institution, preschoolers, pedagogue |
||||||
|