Articolul precedent |
Articolul urmator |
429 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 18:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:821.135.1-992 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2125) |
SM ISO690:2012 LAȘCU, Cristina. Sugestii de predare a textelor de frontieră. Jurnalul de călătorii. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.3, pp. 248-254. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-452-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.3, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:821.135.1-992 | ||||||
Pag. 248-254 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The success of the assimilation of the material into the language and literature classes Romanian depends to a large extent on the methods and procedures used by the teacher in teaching it. This article brings to the fore some suggestions for addressing one of the species of non-literary text, namely the travel diary,spread in Romanian literature in the mid-19th century, a period coinciding with the era of Romanticism. In the school curriculum this type of prose is included in the category "border literature " andis studied in the high school cycle. It should be noted that the travel journal was included in the abia curricular contents in the 2010 edition. |
||||||
Cuvinte-cheie literary/nonliterary text, border literature, travel journal, integration, Exploration, reception, didactic strategies |
||||||
|