Aspecte metodologice ale programului de formare profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul general
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
530 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 20:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (488)
Organizarea instruirii (539)
SM ISO690:2012
AFANAS, Aliona. Aspecte metodologice ale programului de formare profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul general. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 381-387. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Aspecte metodologice ale programului de formare profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul general

ASPECTS MÉTHODOLOGIQUES DU PROGRAMME DE FORMATION PROFESSIONNELLE CONTINUE DES ENSEIGNANTS DE L’ENSEIGHEMENT GÉNÉRAL

CZU: 37.091

Pag. 381-387

Afanas Aliona
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Articolul prezintă aspecte metodologice ale programului de formare profesională continuă ale cadrelor didactice în contextul documentelor de politici educaționale. Aspectul științific vizează analiza conceptului de competență profesională și identificarea mai multor tipuri de competențe pedagogice. Aspectul managerial al programului de formare profesională continuă a cadrelor didactice este prezentat ca un ciclu, care cuprinde mai multe etape: planificarea procesului de formare profesională continuă; organizarea procesului de formare profesională continuă; monitorizarea/coordonarea performanțelor; evaluarea programului de formare profesională continuă; îmbunătățirea programului de formare profesională continuă.

L’article présente les aspects méthodologiques du programme de formation professionnelle continue des enseignants dans le contexte des documents de politique éducative. L’aspect scientifique vise à analyser le concept de compétence professionnelle et à identifier plusieurs types de compétences pédagogiques. L’aspect de gestion du programme de formation professionnelle continue des enseignants est présenté comme un cycle qui comprend plusieurs étapes: planification du programme de formation professionnelle continue, organiser le processus de formation professionnelle continue; coordination des performances; l’amélioration du programme de formation professionnelle continue.

Cuvinte-cheie
profesor, formare profesională continuă, program de formare profesională, competenţă profesională, standarde, activitate, reformă curriculară,

enseignant, formation professionnelle continue, programme de formation professionnellem, compétence professionnelle, normes, activité, reforme curriculaire