Articolul precedent |
Articolul urmator |
447 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 22:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.026:91 (2) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (435) |
SM ISO690:2012 PĂTRAȘCU, Alexandra. Noile abordări prin reconsiderarea spațiului, resurselor, dotărilor în predarea geografiei. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 304-308. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.026:91 | ||||||
Pag. 304-308 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The forms of activities that can be carried out in class, in the geography cabinet, as well as the designed extracurricular didactic activities, organised according to the contents of the curriculum, aim for the progress of knowledge, the increasing of the prestige of geography at school level and not only, at teacher level, as well as the acceleration of the pupils‘ interest in this subject. The educational activities become effective and the pupils achieve remarkable success when they are located at the centre of the activities by means of different teaching strategies. |
||||||
Cuvinte-cheie geography, geography lesson, classroom, geography cabinet, competence, practical activities |
||||||
|