Practici europene privind dimensiunile psihologice pentru învăţământul general
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
428 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-11 17:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.6+37.015.3 (6)
Psihologie socială (1000)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4054)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Practici europene privind dimensiunile psihologice pentru învăţământul general . In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 160-164. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.7, Partea 2, 2020
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2020

Practici europene privind dimensiunile psihologice pentru învăţământul general

European practices on psychological dimensions for general education

CZU: 316.6+37.015.3

Pag. 160-164

Furdui Emilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2020


Rezumat

Acest material vizează interesele şi preocupările Uniunii Europene care în ultimii ani se confruntă cu anumite provocări societale (societal challenge) în diverse domenii, de diferită complexitate şi structură, a căror importanţă constă în stimularea şi dezvoltarea bazei inovative la nivel mondial. Centrarea pe problemele societale şi extinderea dimensiunilor psihologice din sistemul de învăţământ general; instruirea elevului, axată pe factori ce-i stimulează activitatea prin învăţare, comportare, socializare, relaţionare, comunicare; promovarea ştiinţei în programele educaţionale – reprezintă doar câteva aspecte cu caracter global, care se menţin în topul cercetărilor contemporane. Privite în ansamblu - ,,reţelele de idei, dimensiuni psihologice, imagini şi factori”, permit constatarea unor situaţii complicate de dezvoltare a personalităţii umane şi înaintează sarcini complexe în faţa ştiinţei şi practicii psihologice şi pedagogice, atât la nivel naţional cât şi european.

This material addresses the interests and concerns of the European Union which in recent years has faced certain societal challenges in various fields, of different complexity and structure, whose importance lies in stimulating and developing the global innovation base. Focusing on societal issues and expanding the psychological dimensions of the general education system; training the student, focused on factors that stimulate his activity through learning, behavior, socialization, relationships, communication; promoting science in educational programs - are just a few global issues that remain in the top of contemporary research. Taken as a whole - "networks of ideas, psychological dimensions, images and factors", allow to ascertain complicated situations of human personality development and advance complex tasks in front of psychological and pedagogical science and practice, both at national and European level.

Cuvinte-cheie
provocări societale, dimensiuni psihologice, inovații științifice, sistemul de învăţământ general,

societal challenge, psychological dimensions, scientific innovation, general education system