Fenomenul schimbării în educație prin schimbarea paradigmei școlii în mileniul III
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
607 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 10:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.3.035.4 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia, PAMUCCIU, Tatiana. Fenomenul schimbării în educație prin schimbarea paradigmei școlii în mileniul III. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , 15 februarie 2020, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2020, Vol.3, pp. 35-42. ISBN 978-9975-83-093-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.3, 2020
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
Comrat, Moldova, 15 februarie 2020

Fenomenul schimbării în educație prin schimbarea paradigmei școlii în mileniul III

CZU: 37.014.3.035.4

Pag. 35-42

Axentii Ioana Aurelia1, Pamucciu Tatiana2
 
1 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul,
2 Grădinița-creșă nr. 5 „Clopoțelul” din Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 24 august 2020


Rezumat

The need to change the paradigm of the contemporary school has obviously led to a change in the education of the younger generation, which is a process that is not easy to run. This decision requires starting by first changing the habits and mental attitudes of all educational actors. The change implies a radical transformation of the action patterns, which allows us to report the change to new concepts such as renovation and reform. The reform involves the fundamental restructuring of the educational system as a result of the political redirection of values. The change in education must be examinedfrom a social perspective and a psychological perspective. There is a causal relationship and interdependence between the two perspectives of approaching the phenomenon of change.

Cuvinte-cheie
paradigm, change, globalization, education, mentality, reform, education, Educational policies