Articolul precedent |
Articolul urmator |
874 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.04 (270) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (258) |
SM ISO690:2012 GARŞTEA, Nina, STEGĂRESCU, Lilia. Managementul consilierii educaționale la nivelul învățământului primar. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 10, 5-6 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2020, Ediția 10, pp. 430-437. ISBN 978-9975-3371-7-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 10, 2020 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 10, Chişinău, Moldova, 5-6 decembrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.04 | ||||||
Pag. 430-437 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
The article approaches the problem of educational management counseling at the primary education level, coming from the fact that the role of counseling is an active and proactive one, which implies the prevention of the personal and educational crisis of the pupils. There are highlighted the types, the stages of educational counseling and the necessity of achievement of the individual and group educational counseling of the students from primary education level, according to the problem and the personality of the counseled one. |
||||||
Cuvinte-cheie management, counseling, educational counseling, school counselor, primary education level, management, consiliere, consiliere educaţională, consilier școlar, nivelul învățământului primar |
||||||
|