Importanța facilitării accesului la educație în rândul adolescenților cu CES
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
590 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 17:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.042 (51)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
SM ISO690:2012
TIMOFEI, Pașa, CALANGEA, Angela. Importanța facilitării accesului la educație în rândul adolescenților cu CES. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 10, 5-6 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2020, Ediția 10, pp. 213-223. ISBN 978-9975-3371-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 10, 2020
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
10, Chişinău, Moldova, 5-6 decembrie 2019

Importanța facilitării accesului la educație în rândul adolescenților cu CES

The importance of facilitating access to education among teenagers with SER

CZU: 37.042

Pag. 213-223

Timofei Pașa12, Calangea Angela1
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Școala Gimnazială Specială nr. 14, Tulcea
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2020


Rezumat

Învăţământul special vizează, cu precădere, acordarea de sprijin pentru elevii cu CES în vederea atingerii unui nivel individual specific de dezvoltare cât mai aproape posibil de cel normal prin intermediul acumulării experienţelor absolut necesare în şcoală precum şi în mediul social, prin dezvoltarea tuturor abilităţilor necesare pentru învăţare, prin acumularea de cunoştinţe şi de deprinderi absolut utile pentru integrarea de ordin socioprofesional şi pentru viaţa culturală în comunitate şi prin asigurarea tuturor oportunităţilor cât şi a condiţiilor pentru învăţarea de-a lungul vieţii la diferite niveluri ale educaţiei. Desigur, de dorit este ca elevii cu CES să nu mai învețe în școli speciale. Cu toate acestea însă, copiii cu cerinţe educative speciale, care nu pot fi reorientaţi către învăţământul de masă, inclusiv în clase speciale, continuă procesul de educaţie în unităţi ale învăţământului special primar, gimnazial, profesional, liceal precum şi postliceal, diferenţiat după tipul şi gradul handicapului. Una dintre priorităţile sistemului de educație și de învățământ din România constă în centrarea proceselor specifice de predare - învăţare pe elev, potrivit nevoilor individuale şi ritmului personal de învăţare. Aşadar legislaţia românească, în încercarea sa de a se alinia la standardele europene, cuprinde diverse tipuri de prevederi care, chiar dacă sunt insuficiente, neclare ori uneori chiar contradictorii, permit acum integrarea copiilor cu nevoi speciale în şcoli obişnuite ori în şcolile speciale, inclusiv a celor cu dizabilităţi severe şi profunde, catalogaţi, până nu demult, parţial recuperabili ori ―irecuperabili şi care aveau astfel acces doar la școlile speciale și atât.

Cuvinte-cheie
SER, special education, modernization, Strategies, Statistics, deficiency, disability, young people with deficiencies,

CES, învățământ special, modernizare, strategii, statistici, deficienţă, dizabilitate, tineri cu deficiențe