Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
960 61 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-12 20:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (972) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4041) |
SM ISO690:2012 FRANŢUZAN, Ludmila, GRIGOR, Ina, STRAISTARI-LUNGU, Cristina. Învățarea școlară eficientă: abordări conceptuale și metodologice. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 2(66), pp. 21-31. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4090444 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(66) / 2020 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4090444 | ||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 21-31 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article examines and defines the concept of learning. The dimensions of the learning process are presented: the cognitive, emotional and social dimension and the contemporary models of learning are examined: associationist, constructivist, as information processing. It was found that the examined learning models explain the learning process from the perspective of cognitive and partially social dimensions, and the affective dimension is not addressed. So learning is approached as a specific process, only on the cognitive dimension, so it is necessary to make some changes in the educational paradigm of the learning process. |
||||||
Cuvinte-cheie learning, effective learning, learning dimensions, cognitive, emotional, social, learning patterns, learning experience, change, development, transformation, comportment, învăţare, învăţare eficientă, dimensiunile învățării, cognitivă, emoțională, socială, modele ale învățării, experienţă de învăţare, schimbare, dezvoltare, transformare, comportament |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Franţuzan, L.G.</dc:creator> <dc:creator>Grigor, I.D.</dc:creator> <dc:creator>Straistari-Lungu, C.A.</dc:creator> <dc:date>2020-07-02</dc:date> <dc:description xml:lang='en'><p>This article examines and defines the concept of learning. The dimensions of the learning process are presented: the cognitive, emotional and social dimension and the contemporary models of learning are examined: associationist, constructivist, as information processing. It was found that the examined learning models explain the learning process from the perspective of cognitive and partially social dimensions, and the affective dimension is not addressed. So learning is approached as a specific process, only on the cognitive dimension, so it is necessary to make some changes in the educational paradigm of the learning process.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='ro'><p>În acest articol este examinat și definit conceptul de învățare. Sunt prezentate dimensiunile procesului de învățare: cognitivă, emoțională și socială. De asemenea, sunt examinate modelele contemporane ale învățării: cele asociaționiste, constructiviste, ca procesare a informațiilor. S-a constatat că modelele de învățare examinate explică procesul de învățare din perspectivele dimensiunii cognitive și parțial ale celei sociale, dimensiunea afectivă nefiind abordată. Învățarea este tratată ca proces specific doar domeniului cognitiv, de aceea, în concluzia centrală a studiului se atrage atenția asupra necesității schimbărilor la nivelul paradigmei educaționale a procesului de învățare.</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.4090444</dc:identifier> <dc:source>Univers Pedagogic 66 (2) 21-31</dc:source> <dc:subject>learning</dc:subject> <dc:subject>effective learning</dc:subject> <dc:subject>learning dimensions</dc:subject> <dc:subject>cognitive</dc:subject> <dc:subject>emotional</dc:subject> <dc:subject>social</dc:subject> <dc:subject>learning patterns</dc:subject> <dc:subject>learning experience</dc:subject> <dc:subject>change</dc:subject> <dc:subject>development</dc:subject> <dc:subject>transformation</dc:subject> <dc:subject>comportment</dc:subject> <dc:subject>învăţare</dc:subject> <dc:subject>învăţare eficientă</dc:subject> <dc:subject>dimensiunile învățării</dc:subject> <dc:subject>cognitivă</dc:subject> <dc:subject>emoțională</dc:subject> <dc:subject>socială</dc:subject> <dc:subject>modele ale învățării</dc:subject> <dc:subject>experienţă de învăţare</dc:subject> <dc:subject>schimbare</dc:subject> <dc:subject>dezvoltare</dc:subject> <dc:subject>transformare</dc:subject> <dc:subject>comportament</dc:subject> <dc:title>Învățarea școlară eficientă: abordări conceptuale și metodologice</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>