Învățarea școlară eficientă: abordări conceptuale și metodologice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
960 61
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-12 20:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (972)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4041)
SM ISO690:2012
FRANŢUZAN, Ludmila, GRIGOR, Ina, STRAISTARI-LUNGU, Cristina. Învățarea școlară eficientă: abordări conceptuale și metodologice. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 2(66), pp. 21-31. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4090444
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(66) / 2020 / ISSN 1811-5470

Învățarea școlară eficientă: abordări conceptuale și metodologice

Effective school learning: conceptual and methodological approaches

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4090444
CZU: 37.015

Pag. 21-31

Franţuzan Ludmila, Grigor Ina, Straistari-Lungu Cristina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 2 iulie 2020


Rezumat

This article examines and defines the concept of learning. The dimensions of the learning process are presented: the cognitive, emotional and social dimension and the contemporary models of learning are examined: associationist, constructivist, as information processing. It was found that the examined learning models explain the learning process from the perspective of cognitive and partially social dimensions, and the affective dimension is not addressed. So learning is approached as a specific process, only on the cognitive dimension, so it is necessary to make some changes in the educational paradigm of the learning process.

În acest articol este examinat și definit conceptul de învățare. Sunt prezentate dimensiunile procesului de învățare: cognitivă, emoțională și socială. De asemenea, sunt examinate modelele contemporane ale învățării: cele asociaționiste, constructiviste, ca procesare a informațiilor. S-a constatat că modelele de învățare examinate explică procesul de învățare din perspectivele dimensiunii cognitive și parțial ale celei sociale, dimensiunea afectivă nefiind abordată. Învățarea este tratată ca proces specific doar domeniului cognitiv, de aceea, în concluzia centrală a studiului se atrage atenția asupra necesității schimbărilor la nivelul paradigmei educaționale a procesului de învățare.

Cuvinte-cheie
learning, effective learning, learning dimensions, cognitive, emotional, social, learning patterns, learning experience, change, development, transformation, comportment,

învăţare, învăţare eficientă, dimensiunile învățării, cognitivă, emoțională, socială, modele ale învățării, experienţă de învăţare, schimbare, dezvoltare, transformare, comportament

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Franţuzan, L.G.</dc:creator>
<dc:creator>Grigor, I.D.</dc:creator>
<dc:creator>Straistari-Lungu, C.A.</dc:creator>
<dc:date>2020-07-02</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'><p>This article examines and defines the concept of learning. The dimensions of the learning process are presented: the cognitive, emotional and social dimension and the contemporary models of learning are examined: associationist, constructivist, as information processing. It was found that the examined learning models explain the learning process from the perspective of cognitive and partially social dimensions, and the affective dimension is not addressed. So learning is approached as a specific process, only on the cognitive dimension, so it is necessary to make some changes in the educational paradigm of the learning process.</p></dc:description>
<dc:description xml:lang='ro'><p>&Icirc;n acest articol este examinat și definit conceptul de &icirc;nvățare. Sunt prezentate dimensiunile procesului de &icirc;nvățare: cognitivă, emoțională și socială. De asemenea, sunt examinate modelele contemporane ale &icirc;nvățării: cele asociaționiste, constructiviste, ca procesare a informațiilor. S-a constatat că modelele de &icirc;nvățare examinate explică procesul de &icirc;nvățare din perspectivele dimensiunii cognitive și parțial ale celei sociale, dimensiunea afectivă nefiind abordată. &Icirc;nvățarea este tratată ca proces specific doar domeniului cognitiv, de aceea, &icirc;n concluzia centrală a studiului se atrage atenția asupra necesității schimbărilor la nivelul paradigmei educaționale a procesului de &icirc;nvățare.</p></dc:description>
<dc:identifier>10.5281/zenodo.4090444</dc:identifier>
<dc:source>Univers Pedagogic 66 (2) 21-31</dc:source>
<dc:subject>learning</dc:subject>
<dc:subject>effective learning</dc:subject>
<dc:subject>learning dimensions</dc:subject>
<dc:subject>cognitive</dc:subject>
<dc:subject>emotional</dc:subject>
<dc:subject>social</dc:subject>
<dc:subject>learning patterns</dc:subject>
<dc:subject>learning experience</dc:subject>
<dc:subject>change</dc:subject>
<dc:subject>development</dc:subject>
<dc:subject>transformation</dc:subject>
<dc:subject>comportment</dc:subject>
<dc:subject>învăţare</dc:subject>
<dc:subject>învăţare eficientă</dc:subject>
<dc:subject>dimensiunile învățării</dc:subject>
<dc:subject>cognitivă</dc:subject>
<dc:subject>emoțională</dc:subject>
<dc:subject>socială</dc:subject>
<dc:subject>modele
ale învățării</dc:subject>
<dc:subject>experienţă de învăţare</dc:subject>
<dc:subject>schimbare</dc:subject>
<dc:subject>dezvoltare</dc:subject>
<dc:subject>transformare</dc:subject>
<dc:subject>comportament</dc:subject>
<dc:title>&Icirc;nvățarea școlară eficientă: abordări conceptuale și metodologice</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>