Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
752 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-16 13:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
028.1 (21) |
Biblioteconomie (692) |
SM ISO690:2012 DMITRIC, Ecaterina. Analfabetismul funcțional prin prisma abordării filosofice. In: Magazin bibliologic, 2020, nr. 1-2, pp. 43-47. ISSN 1857-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Magazin bibliologic | ||||||
Numărul 1-2 / 2020 / ISSN 1857-1476 | ||||||
|
||||||
CZU: 028.1 | ||||||
Pag. 43-47 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Analfabetismul funcțional reprezintă o problemă actuală la nivel internațional, dar și național care este un subiect de interes în activitatea bibliotecilor. Scopul articolului constă în sensibilizarea privind fenomenul de analfabetism funcțional și atenuarea acestuia prin dezvoltarea abilităţilor de înțelegere a unui text ale utilizatorilor de bibliotecă, prin utilizarea unor abordări și metode fi losofi ce. Valoarea practică a celor expuse în articol constă în contribuţia bibliotecilor la prevenirea analfabetismului funcțional prin implementarea unor metode inovatoare în activitatea de bibliotecă. |
||||||
Cuvinte-cheie analfabetism funcțional, lectură, metode de lectură, functional illiteracy, reading, reading methods |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Dmitric, E.</creatorName> <affiliation>Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Analfabetismul funcțional prin prisma abordării filosofice</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-1476</relatedIdentifier> <subjects> <subject>analfabetism funcțional</subject> <subject>lectură</subject> <subject>metode de lectură</subject> <subject>functional illiteracy</subject> <subject>reading</subject> <subject>reading methods</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>028.1</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-04-10</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Analfabetismul funcțional reprezintă o problemă actuală la nivel internațional, dar și național care este un subiect de interes în activitatea bibliotecilor. Scopul articolului constă în sensibilizarea privind fenomenul de analfabetism funcțional și atenuarea acestuia prin dezvoltarea abilităţilor de înțelegere a unui text ale utilizatorilor de bibliotecă, prin utilizarea unor abordări și metode fi losofi ce. Valoarea practică a celor expuse în articol constă în contribuţia bibliotecilor la prevenirea analfabetismului funcțional prin implementarea unor metode inovatoare în activitatea de bibliotecă.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Functional illiteracy is a current problem at both international and national levels, which makes a topic of interest for activity of the libraries. The aim of the article is to raise awareness of a phenomenon “functional illiteracy”, and reducing it through developing in library users some skills of understanding texts, by using philosophical approaches and methods. The practical value of information displayed in the article consists in libraries contribution to prevention functional illiteracy by implementation of innovative methods in library activity.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>