Modelele educaţiei de gen şi formarea personalităţii preşcolarului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
592 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-09 10:21
SM ISO690:2012
DUMINICĂ, Stella. Modelele educaţiei de gen şi formarea personalităţii preşcolarului. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne: conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 1-a. , pp. 472-478. ISBN 978-9975-48-066-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne
Partea 1-a. , 2014
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne"
Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014

Modelele educaţiei de gen şi formarea personalităţii preşcolarului


Pag. 472-478

Duminică Stella
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2020


Rezumat

The family is a genuine social model, the first in order of influence from the existing social models, it has a decisive impact on training children about their conception of life, of the behavior and networking in relation to different social norms and values. Gender education plays an important role in developing the child's personality, but the parents have a great responsibility for it quality.  

The family is a genuine social model, the first in order of influence from the existing social models, it has a decisive impact on training children about their conception of life, of the behavior and networking in relation to different social norms and values. Gender education plays an important role in developing the child's personality, but the parents have a great responsibility for it quality.