Rolul experimentului virtual la chimie în sporirea calității procesului educational
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
859 178
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 22:45
SM ISO690:2012
STAVER, Natalia, BUDECI, Agnesea, COROPCEANU, Eduard. Rolul experimentului virtual la chimie în sporirea calității procesului educational. In: Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani : Probleme actuale ale didacticii ștințelor, 24-25 septembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2015, Vol. 3, pp. 25-31. ISBN 978-9975-76-161-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani
Vol. 3, 2015
Conferința "Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani"
Chişinău, Moldova, 24-25 septembrie 2015

Rolul experimentului virtual la chimie în sporirea calității procesului educational


Pag. 25-31

Staver Natalia1, Budeci Agnesea2, Coropceanu Eduard3
 
1 Liceul Teoretic „Universul”, s. Scoreni, Străşeni,
2 Gimnaziul Codreanca, r-nul Străşeni,
3 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2019


Rezumat

Utilizarea tehnologiilor informaționale în procesul de instruire la chimie este un fenomen în dezvoltare. Crearea posibilităților de simulare a unor experimente la calculator permite: reproducerea de mai multe ori și observarea detaliilor privind unele fenomene; studiul independent, în afara orelor; crearea unei baze personale de experimente virtuale, la care se poate apela oricând; simularea în condiții de securitate a unor experimente cu risc sporit; dezvoltarea competenței de a utiliza tehnologiile informaționale; crearea condițiilor pentru instruirea individualizată și diferențiată etc. Utilizarea laboratoarelor virtuale nu poate substitui activitatea experimentală tradițională, dar fiind o formă de instruire cu caracter interdisciplinar, permite motivarea pentru instruire, consolidarea cunoștințelor și a abilităților practice.