Articolul precedent |
Articolul urmator |
990 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 22:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2+37.016.046 (1) |
Kinds of school providing general education (2120) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4063) |
SM ISO690:2012 DUMINICĂ, Stella. Abordări teoretice ale noului curriculum privind formarea competențelor de comunicare la preșcolari. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 65-68. ISBN 978-9975-88-042-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2018 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2+37.016.046 | ||||||
Pag. 65-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The upgraded and competence-based curriculum provides for the process of education not in the transmission of information, but increasingly adheres to the concept of education as a process of forming a creative and unique attitude that is specific to each child. Proposed process requirements appear in the educational profile of the proposed child of education in our age, and are no longer anchored in the amount of knowledge and skills acquired through education, but in skills training, which relates to vital knowledge, skills and abilities at school debut. |
||||||
|