Asking for help among arab adolescents in Israel
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1208 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-14 17:40
SM ISO690:2012
SIRHAN HAJ, Ebtisam, ŞTEFÎRŢA, Adelina. Asking for help among arab adolescents in Israel. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 134-138. ISBN 978-9975-933-80-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.1, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Asking for help among arab adolescents in Israel

Solicitarea de ajutor în rândul adolescenților arabi din Israel


Pag. 134-138

Sirhan Haj Ebtisam12, Ştefîrţa Adelina2
 
1 The Israeli Ministry of Education,
2 Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2018


Rezumat

The cultural background has an important role in determining the source of help for mental problems. The patient sees his illness through the beliefs and values that characterize his society, therefore the source of help is determined according to the coping patterns that are used in that society (Cheung 1984 in Klingman 2004). In this context the Arab adolescent will chose a therapist from the same society or culture. The unique cultural values have a great influence on turning for help for the Arab adolescent. One of the basic terms for asking for help for the Arab adolescent is the recognition that there is a problem or a need that the individual can't handle by himself. In the Arab society the adolescent is asked to show composure and to be patient even in hard times (Dwairy 2002). Thus, if the Arab society expects the Arab adolescent to be “a man” and to show manly qualities, while asking for help is seen as a weakness and as damaging the Arab adolescent self-respect in front of his society.  

Mediul cultural are un rol major în determinarea sursei de ajutor pentru problemele mentale. Pacientul percepe deficiența sa prin convingerile și valorile reflectate de societatea care-l înconjoară, prin urmare sursa de ajutor este determinată de repetarea modelelor utilizate în societatea dată (Cheung 1984 in Klingman 2004). În condițiile date adolescentul arab va pleda pentru un terapeut din aceeași societate sau cultură. Valorile culturale de apartenență au o influență majoră în ajutorul eficient acordat adolescentului arab. Una din caracteristicile principale ale solicitării de ajutor constă în faptul de a recunoaște că există o problemă, o necesitate pe care individul nu o poate rezolva de sine stătător. În societatea arabă adolescentul este rugat să fie calm și răbdător chiar și în clipele grele (Dwairy 2002). Astfel, societatea arabă cere ca adolescentul arab să fie „bărbat” și să demonstreze calități bărbătești, pe când solicitarea de ajutor este percepută ca slăbiciune, ca un prejudiciu adus respectului de sine al adolescentul arab în fața culturii de apartenență.

Cuvinte-cheie
Arab adolescent, culture, culturally sensitive therapy