Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-20 08:48 |
![]() CĂRUNTU, Nina. Rolul etnografiei comunicării în procesul educațional. In: 25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic, 23-24 septembrie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2016, Vol.2, pp. 26-28. ISBN 978-9975-75-835-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic Vol.2, 2016 |
||||||
Conferința "25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic" Chișinău, Moldova, 23-24 septembrie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 26-28 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Formarea competenței de comunicare implică reglementarea comunicării la nivel social și cultural, iar aceasta presupune că studentul urmează să fie format astfel, ca să poată renunța la o parte din „știința sa” în limba maternă, atunci când vorbește în limba română, „solidarizându-se” cu tradiția acestuia, ca act de cultură și de inteligență practică. În acest context, este oportun de a învăța studenții să formuleze mesaje, ca unități fundamentale ale comunicării, măsura mesajului fiind o informație proprie. |
||||||
Cuvinte-cheie etnografia comunicării, etnografia vorbirii, etnografia limbajului, climatul de comunicare, competenţă comunicativă |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Căruntu, N.</creatorName> <affiliation>Academia de Studii Economice din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Rolul etnografiei comunicării în procesul educațional</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-75-835-2</relatedIdentifier> <subjects> <subject>etnografia comunicării</subject> <subject>etnografia vorbirii</subject> <subject>etnografia limbajului</subject> <subject>competenţă comunicativă</subject> <subject>climatul de comunicare</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p><em>Formarea </em><em>competen</em><em>ț</em><em>ei </em><em>de comunicare </em><em>implică </em><em>reglementarea </em><em>comunicării </em><em>la nivel social </em><em>ș</em><em>i cultural, iar aceasta presupune </em><em>că </em><em>studentul </em><em>urmează să </em><em>fie format astfel, ca </em><em>să poată renun</em><em>ț</em><em>a </em><em>la o parte din </em><em>„</em><em>ș</em><em>tiin</em><em>ț</em><em>a </em><em>sa” în limba </em><em>maternă, </em><em>atunci când </em><em>vorbe</em><em>ș</em><em>te </em><em>în limba </em><em>română, </em><em>„solidarizându-se” cu </em><em>tradi</em><em>ț</em><em>ia </em><em>acestuia, ca act de </em><em>cultură </em><em>ș</em><em>i de </em><em>inteligen</em><em>ț</em><em>ă practică. </em><em>În acest context, este oportun de a </em><em>învă</em><em>ț</em><em>a studen</em><em>ț</em><em>ii să </em><em>formuleze mesaje, ca </em><em>unită</em><em>ț</em><em>i </em><em>fundamentale ale </em><em>comunicării, măsura </em><em>mesajului fiind o </em><em>informa</em><em>ț</em><em>ie </em><em>proprie.</em></p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>