Rolul etnografiei comunicării în procesul educațional
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
757 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-20 08:48
SM ISO690:2012
CĂRUNTU, Nina. Rolul etnografiei comunicării în procesul educațional. In: 25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic, 23-24 septembrie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2016, Vol.2, pp. 26-28. ISBN 978-9975-75-835-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic
Vol.2, 2016
Conferința "25 de ani de reformă economică în Republica Moldova: prin inovare şi competitivitate spre progres economic"
Chișinău, Moldova, 23-24 septembrie 2016

Rolul etnografiei comunicării în procesul educațional


Pag. 26-28

Căruntu Nina
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 aprilie 2018


Rezumat

Formarea competenței de comunicare implică reglementarea comunicării la nivel social și cultural, iar aceasta presupune studentul urmează să fie format astfel, ca să poată renunța la o parte din știința sa” în limba maternă, atunci când vorbește în limba română, „solidarizându-se” cu tradiția acestuia, ca act de cultură și de inteligență practică. În acest context, este oportun de a învăța studenții să formuleze mesaje, ca unități fundamentale ale comunicării, măsura mesajului fiind o informație proprie.

Cuvinte-cheie
etnografia comunicării, etnografia vorbirii, etnografia limbajului, climatul de comunicare,

competenţă comunicativă

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Căruntu, N.</creatorName>
<affiliation>Academia de Studii Economice din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Rolul etnografiei comunicării &icirc;n procesul educațional</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2016</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-75-835-2</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>etnografia comunicării</subject>
<subject>etnografia vorbirii</subject>
<subject>etnografia limbajului</subject>
<subject>competenţă comunicativă</subject>
<subject>climatul de comunicare</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2016</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p><em>Formarea </em><em>competen</em><em>ț</em><em>ei </em><em>de comunicare </em><em>implică </em><em>reglementarea </em><em>comunicării </em><em>la nivel social </em><em>ș</em><em>i cultural, iar aceasta presupune </em><em>că </em><em>studentul </em><em>urmează să </em><em>fie format astfel, ca </em><em>să poată renun</em><em>ț</em><em>a </em><em>la o parte din </em><em>&bdquo;</em><em>ș</em><em>tiin</em><em>ț</em><em>a </em><em>sa&rdquo; &icirc;n limba </em><em>maternă, </em><em>atunci c&acirc;nd </em><em>vorbe</em><em>ș</em><em>te </em><em>&icirc;n limba </em><em>rom&acirc;nă, </em><em>&bdquo;solidariz&acirc;ndu-se&rdquo; cu </em><em>tradi</em><em>ț</em><em>ia </em><em>acestuia, ca act de </em><em>cultură </em><em>ș</em><em>i de </em><em>inteligen</em><em>ț</em><em>ă practică. </em><em>&Icirc;n acest context, este oportun de a </em><em>&icirc;nvă</em><em>ț</em><em>a studen</em><em>ț</em><em>ii să </em><em>formuleze mesaje, ca </em><em>unită</em><em>ț</em><em>i </em><em>fundamentale ale </em><em>comunicării, măsura </em><em>mesajului fiind o </em><em>informa</em><em>ț</em><em>ie </em><em>proprie.</em></p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>