Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1175 113 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-01 18:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.213.3 (4) |
Education (14652) |
SM ISO690:2012 AXINTE, Roxana. Carieră și succes profesional prin mentorat. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 9(109), pp. 43-48. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(109) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.213.3 | ||||||
Pag. 43-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tot mai frecvent se discută în mediul educațional despre valoarea mentoratului pentru profesorii aflați la începutul carierei didactice. Profesorii debutanți se confruntă cu numeroase provocări în primii ani de activitate și, prin urmare, au nevoie de sprijin acordat de către instituție într-o formă organizată, formală și valorizată. Din punctul de vedere al etapelor, care trebuie parcurse în planul dezvoltării profesionale, furnizarea unui model viabil sub forma unui program de mentorat este recomandată. Astfel se va facilita transferul cunoștințelor teoretice dobândite (în timpul anilor de studii) în activi-tatea lor concretă, astfel încât aceștia să aibă oportunitatea de a-și dezvolta la un nivel superior competențele specifice ocupației de cadru didactic. Prezentăm un studiu ce evidențiază identificarea unui mod de lucru, adecvat caracteristicilor de învățare ale debutanților, rezultat din analiza comparativă a percepțiilor referitoare la activitatea de mentorat ale celor doi parteneri ai acestui proces: profesorul mentor și profesorul stagiar. Rezultatul obținut evidențiază rolul parteneriatului în procesul de mentorat astfel încât fiecare dintre cei doi actori obține beneficii din perspectiva dezvol-tării carierei didactice, implicit succes și satisfacție profesională. |
||||||
Cuvinte-cheie carieră didactică, mentor, profesor debutant, debut profesional, succes profesional. |
||||||
|