Implicarea părinţilor în mediul şcolar . factor determinant în asigurarea oportunităţilor egale în educaţie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1002 139
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-05 19:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1/.2 (19)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4060)
SM ISO690:2012
IVAN, Claudiu, CRISTEI, Aliona. Implicarea părinţilor în mediul şcolar . factor determinant în asigurarea oportunităţilor egale în educaţie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2011, nr. 4(68), pp. 49-52. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(68) / 2011 / ISSN 1810-6455

Implicarea părinţilor în mediul şcolar . factor determinant în asigurarea oportunităţilor egale în educaţie
CZU: 37.018.1/.2

Pag. 49-52

Ivan Claudiu1, Cristei Aliona2
 
1 Universitatea din Bucureşti,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

This research highlights the determinants of parental involvement, and the role of parental involvement in generating educational outcomes of children across seven countries from South-East Europe . Albania, Montenegro, Serbia, Croatia, Bosnia-Herzegovina, Moldova and Romania. The unique dataset collected as a part of the 2009 Cross-National Survey of Parents in SEE countries was used (N=7776 parents). We applied Epstein.s theory regarding parental involvement and used logistic regression for the statistical tests. The results indicated that parental expectations regarding the child.s future education are highly relevant for their attainment in school; at the same time parental involvement in the forms of participation at class meetings or the felt duty to offer support to children at homework were not significant for child achievement variation.