Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
781 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-17 00:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126 (128) |
Higher education. Universities. Academic study (2634) |
SM ISO690:2012 LUCHIAN, Teodosia. Dezvoltarea empatiei la studenți viitori pedagogi. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2017, nr. 1(5), pp. 62-66. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 1(5) / 2017 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.126 | ||||||
Pag. 62-66 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Umanizarea relației profesor elev și restructurarea sa, care sunt orientate spre operare, implică schimbări semnificative a rolului cadrului didactic, profesorul ne mai fiind doar cel care transmite cunoștințe, propune sarcini, educă anumite comportamente la elevi. Este important ca profesorul să știe să comunice aceste cunoștințe, să le facă accesibile elevilor, să știe cum să dezvolte gândirea, memoria și imaginația lor, în funcție de particularitățile lor de vârsta și individuale, să cunoască diferite forme de motivație pentru învățare, pentru a le forma interese profunde și stabile, să aibă capacitatea de a se transpune în situația elevilor, adică să aibă o capacitate empatică. |
||||||
Cuvinte-cheie empatie, capacitate empatică, aptitudine empatică |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Luchian, T.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Dezvoltarea empatiei la studenți viitori pedagogi</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2017</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1866</relatedIdentifier> <subjects> <subject>empatie</subject> <subject>aptitudine empatică</subject> <subject>capacitate empatică</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>378.126</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2017-06-28</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Umanizarea relației profesor elev și restructurarea sa, care sunt orientate spre operare, implică schimbări semnificative a rolului cadrului didactic, profesorul ne mai fiind doar cel care transmite cunoștințe, propune sarcini, educă anumite comportamente la elevi. Este important ca profesorul să știe să comunice aceste cunoștințe, să le facă accesibile elevilor, să știe cum să dezvolte gândirea, memoria și imaginația lor, în funcție de particularitățile lor de vârsta și individuale, să cunoască diferite forme de motivație pentru învățare, pentru a le forma interese profunde și stabile, să aibă capacitatea de a se transpune în situația elevilor, adică să aibă o capacitate empatică.</description> <description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'>L’humanisation de la relation professeur/élève et sa structuration, qui sont orientées vers la coopération, impliquent des changements substantiels du rôle pédagogique, le professeur n’étant seulement la personne qui transmet des connaissances, propose des tâches, élève certains comportements aux élèves. Il est important que le professeur sache enseigner les connaissances, qu’il les rende accessibles aux élèves, qu’il connaisse comment développer leur pensée, leur mémoire et leur imagination, en fonction de leur âge, qu’il connaisse les différentes formes de motivation pour l'apprentissage, pour les former des intérêts stabiles et profonds, qu’il ait la capacité de se transposer dans la situation des élèves, c'est-à-dire avoir une capacité empathique. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>